Avatar billede vvha Praktikant
01. juli 2014 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside vises ikke som den skal

Jeg har en hjemmeside, som jeg har lavet i Frontpage, det er en hjemmeside, jeg har haft i mange år. Efter at jeg fik ny computer i januar har jeg opdateret siden via One.com, da computeren ikke kan med Frontpage. Det har fungeret fint indtil for 14 dage side. Da kan siden ikke vises som den skal på IPad, men godt på Pc. Problemet er at forsiden vises ok, men hvis jeg skal ind på en anden side, så vises forsiden sammen med denne side, og sådan er det med alle de andre links. Det vil sige at de underliggende sider overtager "left" siden, som jo skulle vises på alle siderne, men som nu kun vises på forsiden. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
01. juli 2014 - 22:39 #1
Jeg gætter på en fejl i linje 62.
Avatar billede vvha Praktikant
02. juli 2014 - 09:33 #2
Og hvad er det?
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2014 - 10:22 #3
Det ved jeg ikke - som skrevet var det et gæt :)

Hvis du ikke lægger et link eller kommer med noget kode har vi ingen chance for at se hvad der går galt eller hvorfor.
Avatar billede vvha Praktikant
02. juli 2014 - 17:54 #4
Før var det kun Apple, altså Ipad, men nu er det også PC. Tror du, at det er fordi det oprindeligt er lavet i Frontepage med en "left" side, hvor man vælger side? Det er "left" siden der er galt med. Tjek lige www.kirstensondergaard.dk, så kan du se, hvad der er galt! Åhh, jeg gider ikke at skulle til at lave en ny hjemmeside.
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2014 - 18:19 #5
Det der er forsvundet fra dine links er target - hvis du sætter target="main" på dine links burde det virke igen.

Det er mange år siden det gav mening at benytte frames hvilket er det du gør - det ødelægger brugervenligheden og ikke mindst synligheden i søgemaskiner. Samtidig har Frontpage aldrig været kendt for at lave pæn kode, så at siden i det hele taget kan vises kan i flere tilfælde undre - så fejl eller ej burde det være på tide at opdatere i stedet for at satse på en forældet løsning. Der er selvfølgelig ingen der siger at det er en let opgave - men det er jo derfor der er nogle der er webudviklere og andre der er lærere.
Avatar billede vvha Praktikant
02. juli 2014 - 22:03 #6
Jeg bruger ikke koder, når jeg opdaterer min hjemmeside, så derfor er jeg i tvivl  om hvilken sides koder  jeg. skal skrive at taget = main, main er jo kun forsiden?!
Jeg bliver jo nok nødt til at lave en ny hjemmeside og One.com har en jeg kan bruge, er den ok?
Og så har jeg ikke råd til at hyre en webudvikler 😉
Avatar billede keysersoze Guru
03. juli 2014 - 09:51 #7
main er rigtig nok navnet på filen til din forside - men det er også navnet på en af dine to frames, nemlig den til indhold, hvilket kan ses i filen index.

Menuen ude til venstre kan du redigere i filen left og mon ikke du i Ones editor kan markere et link og via egenskaber vælge et target helt uden at kode.

Jeg kender ikke Ones værktøjer men mit gæt er at du sagtens kan bruge det og få et ok resultat - der er dog uden tvivl forskel på hvad det værktøj kan i forhold til et professionelt værktøj så du får mig aldrig til at anbefale det.
Avatar billede vvha Praktikant
16. juli 2014 - 09:21 #8
Jeg har fundet et svar. Jeg har slettet "left", og det går indtil jeg får lavet en ny side.