Avatar billede Rickimeihlen Nybegynder
02. juli 2014 - 02:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AddWithValue

Hej

Jeg har lavet en dropdown <select> bla bla...

Mit problem er så at jeg gerne vil tilføje værdien fra denne dropdown i my database, men det kan jeg ikke få lov til, da jeg ikke bruger en asp controller. Jeg vil gerne undgå at bruge asp:dropdownlist, derfor vil jeg gerne vide hvordan jeg kan få fat i min select, den reagere ikke på id.

<select id="navn"></select>

cmd.Parameters.AddWithValue("@navn", navn.SelectedValue);
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2014 - 02:28 #1
Af grunde som jeg ikke forstaar vil du ikke bruge System.Web.UI.WebControls.DropDownList, men kan du saa bruge System.Web.UI.HtmlControls.HtmlSelect i.s.f.?
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2014 - 08:22 #2
Du kan bruge gammeldags Request.Form eller, som mere eller mindre allerede nævnt, sætte runat="server" på din select. But why?
Avatar billede Rickimeihlen Nybegynder
02. juli 2014 - 12:03 #3
Jeg har en dropdown, som alt efter hvad jeg vælger skal lave nogle nye options i en anden dropdown. Det er lavet med javascript, og jeg kan ikke få den til selv at lave listitems, men kan godt få den til at lave options, men hvis der er et bedre forslag, så lytter jeg gerne
Avatar billede keysersoze Guru
02. juli 2014 - 17:30 #4
Hvis du på den måde manipulerer med formfelter uden om .NET, altså et ikke postback/callback, er det korrekt at du ikke uden videre kan benytte den typiske .NET måde at arbejde med feltet på og her vil Request.Form være et godt alternativt.
Avatar billede Rickimeihlen Nybegynder
28. november 2014 - 11:12 #5
Spørgsmålet er ikke relevant mere, da jeg fandt en anden løsning og efterfølgende har glemt alt om det oprettede emne. gider i smide et svar, for jeres inputs
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2014 - 11:33 #6
svar