Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 09:44 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Ask har overtaget det hele!!!

Windows 7 Pro.

Jeg har Mozilla Firefox og ledte efter det adope program, jeg skal have for at kunne åbne en pdf.
Dette var ikke lige tilgængeligt, så jeg søgte efter et gratis download, som jeg før har haft.
Først viste det sig istedet at være en video converter, selvom der stod PDF, - og så blev alt overtaget af ASK.
Jeg kan ikke få skidtet væk, - ikke engang se den på programoversigten.
Den er lige instralleret, men den sidste installering, jeg kan se er fra juni.
Hvor gemmer den sig?
Det er noget sværere at finde tingene i 7´eren end i XPén.
Jeg må af med det skidt.
Hvem har et godt råd?

Mette
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 10:06 #1
Prøv at se oppe i højre hjørne - de 3 streger - under tilføjelser.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 10:13 #2
I højre side er der et tandhjul tryk og vælg administrer tilføjelsesprogrammer  i ruden der fremkommer vælg søgemaskiner  vælg og marker Bing tryk benyt som standard tryk nu på Ask og tryk fjern
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 10:23 #3
Jo, tak. Det lyder meget godt, men skidtet figurerer ikke der....og heller ikke under programmer. Det har nok infiltreret hele systemet. Jeg kan ikke søge google, - for det er jo konkurrenten!
Nej, jeg må af med det. Jeg ved bare ikke, hvilke hjælpeprogrammer,man kan downloade uden at få endnu mere skidt ind.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 10:31 #4
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 10:37 #5
Du skriver:" Jeg kan ikke søge google, - for det er jo konkurrenten!" Jo det kan du da sagtens.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 10:39 #6
Du skal vælge din søgemaskine igen eller under avanceret nulstille IE
http://gratisupload.dk/vis_billede/712008/
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 10:53 #7
#6
Spørger har problemet på Firefox. Jeg kunne heller ikke forstå din henvisning til tandhjulet, men det kan jeg så nu:-)
02. juli 2014 - 11:16 #8
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

---

Evt. hent ovenstående via en anden PC -> USB pen -> Kør fra den ...
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 11:38 #9
Ask remover siger, at ask ikke er installeret korrekt og vil have, at jeg installerer ask nok engang....NÆHÆ! IKKE!
Winzip opdagede, at den sidder i hukommelsessystemet og i en af mapperne, men det var jo kun downloadningen, der var gratis (blink).
Nu prøver jeg Bleepingcomputer.
02. juli 2014 - 12:10 #10
Det lyder godt ... er 'spændt' på loggen -:)
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 12:31 #11
# AdwCleaner v3.214 - Report created 02/07/2014 at 12:27:31
# Updated 29/06/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Professional Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Mette - METTE-PC
# Running from : C:\Users\Mette\Downloads\AdwCleaner(1).exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : iSafeService

***** [ Files / Folders ] *****

[x] Not Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\WinZip Malware Protector
[x] Not Deleted : C:\Program Files (x86)\WinZip Malware Protector
[x] Not Deleted : C:\Users\Mette\AppData\Roaming\eCyber
[x] Not Deleted : C:\Users\Mette\AppData\Roaming\iSafe
[x] Not Deleted : C:\Users\Mette\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xlu269sm.default\VideoDownloadConverter_4z
File Deleted : C:\Users\Mette\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xlu269sm.default\searchplugins\ask-web-search.xml

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\bopakagnckmlgajfccecajhnimjiiedh
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AE07101B-46D4-4A98-AF68-0333EA26E113}
Value Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar [{AE07101B-46D4-4A98-AF68-0333EA26E113}]
Key Deleted : HKLM\Software\iSafe

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17126

-\\ Mozilla Firefox v30.0 (da)

[ File : C:\Users\Mette\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xlu269sm.default\prefs.js ]

Line Deleted : user_pref("browser.startup.homepage", "hxxp://home.tb.ask.com/index.jhtml?ptb=EE80882C-8081-4F17-B5E8-0E803BA29FE6&n=780c45c0&p2=^HJ^xdm069^YYA^dk&si=pconvFF");
Line Deleted : user_pref("extensions.mywebsearch.prevKwdEnabled", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.BUTTON_STRUCTURE", "[{\"b\":221584481,\"c\":\"mindspark.magnify\",\"p\":\"L.0\"},{\"b\":221584482,\"c\":\"mindspark.entersearchterms\",\"p\":\"L.0.0[...]
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.browser.startup.homepage.savedPrev", "true");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.browser.startup.homepage.tb", "hxxp://home.tb.ask.com/index.jhtml?ptb=EE80882C-8081-4F17-B5E8-0E803BA29FE6&n=780c45c0&p2=^HJ^xdm069^YYA^dk&si=pconvF[...]
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.browser.startup.page.savedPrev", 1);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.browser.startup.page.tb", 1);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.competitorDNS", "{\"comment\":\"refresh every 1 week (7*24*60*60*1000)\",\"refreshPeriod\":604800000,\"list\":[{\"url\":\"hxxp://www.dnsrsearch.com/[...]
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.firstKnownVersion", "6.52.4.4623");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.homepage", "hxxp://home.tb.ask.com/index.jhtml?ptb=EE80882C-8081-4F17-B5E8-0E803BA29FE6&n=780c45c0&p2=^HJ^xdm069^YYA^dk&si=pconvFF");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.hp.enabled", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.hp.lastGuardTime", -159901782);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.hp.numGuards", 1);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.initialized", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installKeysSource", "LocalStorage");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installType", "XPI");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.contextKey", "");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.installDate", "2014070208");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.partnerId", "^HJ^xdm069^YYA^dk");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.partnerSubId", "pconvFF");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.pixelUrl", "hxxp://videodownloadconverter.dl.tb.ask.com/install_pixels.jhtml?partner=^HJ^xdm069^YYA^dk&coId=5b99c0df88a04ffd9b2a5d09431[...]
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.success", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.installation.toolbarId", "EE80882C-8081-4F17-B5E8-0E803BA29FE6");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.isCompliantUninstallImplementation", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.lastActivePing", "1404284394809");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.lastKnownVersion", "6.52.4.4623");
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.options.defaultSearch", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.options.homePageEnabled", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.options.keywordEnabled", true);
Line Deleted : user_pref("extensions.toolbar.mindspark._4zMembers_.options.tabEnabled", true);
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 12:34 #12
Jeg åbnede dit link og fik i første omgang YAK ind. Det brasilianske lort styrede det hele. Nu har jeg kørt cleaneren, som du anbefaler, men da jeg ikke var sikker på, hvad den spurgte mig om at delete og cursoren landede på en fil, gik alt så hurtigt, at jeg kom til at smide noget ud. Jeg kan dog svare igen nu.
Ask sidder der uantastet og begrænser min søgning. Hbvor finder jeg mappesystem og søgefunktion i 7éren? Stor frustration!
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 12:51 #13
Du kan prøve med Revo uninstaller free. Det er et virkelig godt program, som du under alle omstændigheder kan have glæde af når du for fremtiden vil afinstallere et program. Det fjerne ikke bare programmet, men op efter tilhørende filer.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 12:59 #14
Meddelelse fra Internet Explorer: "Et program på computeren har ødelagt indstillingerne i standardsøgemaskinen i Internet Explorer.
Internet Explorer har nulstillet søgeindstillingerne til den originale søgemaskine, Google.
Internet Explorer vil nu åbne søgeindstillinger, hvor du kan ændre indstillinger, eller vælge flere søgemaskiner".

Den knaldede jeg ud i et øjebliks forvirring og kan ikke finde den igen.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 13:07 #15
Så prøv om du kan bruge linket fra poko1 #6
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 13:24 #16
Det sørger ASK for, at jeg ikke kan taste ind!!! RASENDE på det møg!
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 13:39 #17
Nu er jeg så ikke klar Over om du er i stand til at læse PDF Filer
http://gratisupload.dk/vis/712017
I det grå felt er alle Daglige  ADOBE Downloads
http://www.adobe.com/downloads.html?promoid=KAWQL
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 13:47 #18
Tja. Bare jeg havde vidst dette. Jeg prøver.
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 13:54 #19
Nej. Jeg kan se en funktion, der kan lave sider om til pdf, men ingen, der kan åbne dem, så de kan læses.
Det er en adope, man skal have fat på, men den er ikke på listen.
Jeg må vente til jeg kan betale for den.
Ad ware fjerneren: Jeg ar ikke mod på at prøve den. Har bare erfaret, at Ask ikke bliver opfattet som noget skadeligt af disse systemer.
Winzip kommer uafladeligt med opråb om malware angreb og vil have mig til at betale for fjernelsen.
Jeg kan ligeså godt få en reinstallation..
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 14:03 #20
Husk at fjerne flueben i Crome  Og toolbar
http://get.adobe.com/dk/reader/
Og du kommer ikke videre hvis du ikke kører Adware først den med WinZip er en falsk meddelelse
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 14:20 #21
OK. Adope 11 installeret og synlige dele af Winzip fjernet.
Hvad så? Jeg er idag temmelig træt af at tro, jeg installerer et og får et andet. Er meget forsigtig nu.
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 14:27 #22
Jeg kan hverken finde Ask eller Videoconverter med SØG, - selvom de står på skærmen.
Har windows 7 virkelig ikke en ligeså god søgemaskine som X?, - og hvor finder man systemgendannelse. Jeg synes ikke, man kan meget med den 7ér.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 14:36 #23
Win 7 er det bedste Microsoft nogensinde har lavet1
Du skal ind Og åbne dit C: Drev og i Programmer(X86) åbne Internet Explorer åbne  iexplore  og der fra skrive www.google.dk
gå til fanen Avanceret og forneden trykke på Nulstil derpå genstarter do IE så borde ASK vøre væk
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 14:43 #24
Selvom YAK er smidt ud, står der stadig brasiliansk på startsiden, og visse bogstavkombinationer tillades ikke i søgefeltet.
Tingene har sat sig godt og grundigt.
Reinstallation!
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 14:49 #25
Hej, poko1. Jeg kan ikke finde noget. Hvordan finder jeg ind til c-drevet, og programmer. Det eneste, jeg kan finde er denne liste, som man kan slette fra. og hvad er X86?
Mit problem er nok de ændrede betegnelser. Det forvirrer mig fuldstændig.
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 15:02 #26
OK, jeg fandt noget og kom så langt som at åbne iexplorer (tom side) og skribe www.google.dk i søgefeltet. Her kom jeg til en enkelt side: Gør google til min startside, som ikke reagerer. Ingen tilgængelige menuer eller faner.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 15:19 #27
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 15:51 #28
Jeg har prøvet Revouninstaller. Den kan heller ikke finde resten af Ask og YAK.
De viser sig på skærmen, men gemmer sig for enhver detektor.
Nu ser jeg på det sidste, du har foreslået.
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 16:06 #29
Desværre. Google chrome vil ikke acceptere mine koder. Ved ikke, hvorfor, men sådan har det været siden reinstallationen.
Er nødt til at genindføre Mozilla Firefox.
Tak for hjælpen, men jeg tror, der er et eller andet med min opsætning. Så gennemført umuligt KAN det ikke være.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 16:13 #30
Det er ikke sandsynligt, at det er Ask toolbar, som har lavet alt den ballade. Måske har du en virus? Har du en god virus scanner? ellers prøv Avast free.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 16:14 #31
Nå ja glemte lige: http://www.avast.com/da-dk/
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 16:25 #32
Avast har altid lavet ballade. Nu har jeg genindført firefox, mem den reagerer ikke som den, jeg havde . Bland andet har den ikke den mulighed, som hedder "ny side". Det er en firefox 22. Det kan være, det er noget lidt andet. Jeg kan bare ikke huske, hvor jeg oprindeligt downloadede den.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. juli 2014 - 16:27 #33
Jeg trækker mig fra tråden du blander alt sammen Hvad F vil du med Crome??? og hvorfor Firefox `Google er og bliver Nr.1 ligr så IE det er lavet af Microsoft til vindows du sætter jo heller ikke en Skoda motor i en BMW
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 16:41 #34
"Avast har altid lavet ballade" ??? Det har jeg aldrig set før. Avast går for at være et af de bedste og det mest populære gratis antivirus program. Der er måske noget helt galt med din Windows?
Du kører med en gammel version af Firefox. Den aktuelle har nr. 30
Avatar billede dronningen Novice
02. juli 2014 - 16:52 #35
Ja, nu har jeg firefoxen tilbage UDEN brasiliansk. Det var nok en rest, der klæbede til den udgave, jeg havde siddende.

Jeg kan ikke få google fast, men jeg kan åbne den før søgning, - og ellers acceptere Bing, som er kommet med microsoft, som jeg også prøvede at gøre til min browser. Suk.

Jeg forsøgte at få Chrome for at kunne få Google tilbage som browser. Det kunne ikke bare lade sig gøre, og jeg ville se, om det var Firefox, der blokerede, siden det ikke har kunnet lade sig gøre siden reinstallationen.

Ja, jeg blander sammen, fordi jeg ikke har orden i begreberne og forvirres meget, når betegnelser og brugerflader ændres.
Desuden ved jeg i de mange tilfælde ikke, hvad filtype-navne dækker, - især ikke på engelsk, - og må kalkulere med genkendelse af noget, jeg har set før.
Det er hårdt arbejde at forholde sig til det sådan i timer.

Jeg siger tak for dine/jeres tålmodige forsøg.
Jeg regner med, at der er et eller andet i opsætningen, og det skal undersøges, for der er alt for meget, der laver knuder.
Tak for nu.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2014 - 16:58 #36
Ok:-)
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 07:45 #37
Ask er væk. Tilbage er Trovi toolbar (Trovigo), som er utilgængelig og ikke kan fjernes, og, så vidt, jeg kan forstå, hører sammen med YAC, som jeg har fjernet, men som alligevel ligger der massivt iflg. Spyhunter.
Den har lavet om på indstillingerne, så visse, elskede steders IP adresser ikke accepteres. Buggers!
Må vente til jeg kan spytte 50 dollars.
Hvem vil have points? Skriv, så jeg kan lukke.
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 08:10 #38
Det hele startede med Videodownload Converter, som sneg sig ind og lod sig installere i ly af en pdf converter på Bleepingcomputer.
Pas på den. Trovi er vist knyttet til den.
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 09:01 #39
SÅ! AVAST HAR KLARET DET! Sidste gang lavede den ballade og låsninger i systemet, men det var nok XP´en, den ikke ville snakke med.
Skidtet er smidt ud! Alt fungerer normalt! Tak for allew rådene endnu engang.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 13:11 #40
Så Avast klarede det, det var da godt du fandt ud af hvor godt det er.
Jeg samler ikke på point, og poko1 plejer heller ikke, så der er nok kun karise larry. Men det er da glædeligt at det hele lykkedes for dig Mette:-)
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 13:40 #41
Så må Karise larry sende et svar, jeg kan belønne :-)
Det her må være sitets længste tråd. Det tog mig også en dag og en morgen :-D Det var derfor, jeg til sidst var noget mør i bolden.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 13:59 #42
Ja man kan køre træt, især når det rigtig driller, men tråden er ikke så imponerende lang. Jeg har set tråde på mere end 70 indlæg.
Karise er samler, så han kommer nok på banen:-)
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 14:08 #43
:-)
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 14:08 #44
Æh, hvad er formålet med at samle points. Gevinst eller ære?
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 14:28 #45
Besvarelsen af det spørgsmål overlader jeg til samlerne:-)
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 14:33 #46
:-) Hav en god dag.
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2014 - 14:36 #47
Ps. Der er det pussige ved point, at der er brugere, som stillede et enkelt spørgsmål for 10 år siden, men ikke har besvaret eet eneste spørgsmål. Man får automatisk 5 point om dagen, og en sådan bruger har så omkring 18.250 point. Det ser jo umiddelbart pænt ud, men er helt uden fortjeneste.
03. juli 2014 - 16:41 #48
Ping...

(Lægger selv [svar] og vi deler ...)
Avatar billede dronningen Novice
03. juli 2014 - 16:41 #49
Det ER pudsigt :-D
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juli 2014 - 21:35 #50
Her tabte jeg respekten  for dig karise :-(
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2014 - 16:45 #51
@Mette
Hvis du stadig hænger på her, vil jeg lige fortælle dig, at en ny test viser, at Avira er et bedre antivirus program end Avast.
http://www.computerworld.dk/art/230721/stortest-her-er-de-bedste-antivirus-programmer-netop-nu
Hvis du skulle være interesseret:
http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus
Avatar billede emilkudahl Nybegynder
20. juli 2014 - 10:12 #52
http://www.lavasoft.com/products/ad_aware.php

Brug denne adware remover (den fjerner ALT adware) så som, bing, ask, custom søge sider osv. som du er træt af.