Avatar billede barth Professor
02. juli 2014 - 12:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Permanent Bcc

Jeg har office 2014 og kører Outlook. Er der en måde, hvor jeg i min Outlook kan indsatte en permanent Bcc.

Jeg har også en iMac, hvor jeg kører Mac 's version af Outlook, og her kan jeg gøre det.

Baggrunden for mit ønske er, at jeg skriver mails fra begge computere. Derfor vil jeg gerne modtage en kopi som jeg så kan lægge ind i mappen sendt post fra den computer jeg ikke har send den fra. Og det er jo supernemt på iMac'en hvor i mod jeg på min Windows computer må gøre det manuelt hver gang.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
02. juli 2014 - 21:29 #1
Hvis nu du satte den op til at køre IMAP - hvilket jeg gætter du allerede har gjort, så kan man i indstillinger for kontoen vælge hvilken mappe på serveren som den skal placere en kopi af sendt post i ... Så sætter du bare begge computere til at lægge den i samme mappe .. Og så kan du endda gøre det samme fra telefonen ...

Så skal du ikke fedte med at sende kopier rundt...
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. juli 2014 - 21:38 #2
Jeg kender ikke Outlook 2014, men hvis den ligner 2010 og ældre, så kan du oprette en regel, når mailen er afsendt via en bestemt konto, så flyttes en kopi til en mappe til oprettet formålet. Der er flere muligheder for at udvide reglens opgaver og begrænsninger, så bare klø på.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
03. juli 2014 - 10:26 #3
Jeg må med skam indrømme, at jeg ikke ved så meget om IMAP. Min Outlook konto er POP3.

Kan jeg så lave det du foreslår?

Til ptj_11: Jeg har jo ikke brug for mailen i en mappe. Det jeg har brug for er, at den bliver sendt som kopi til min egen e-mail adresse, så jeg kan lægge den ind i send post på min iMac.
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juli 2014 - 12:56 #4
Med konto forstås den konto, som du vælger at sende fra.
Jeg kan ikke huske hvordan det var i Outlook 2003, men fra 2007 har man kunnet oprette flere konti, og når man kreerer en ny mail, så kan man vælge, hvilken konto, der skal stå som afsender.
Mit forslag sender ikke en mail til din egen konto, men der tages en kopi af den afsendte mail, og det giver jo det samme i den sidste ende.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
03. juli 2014 - 13:08 #5
Det synes jeg ikke det gør for jeg vil jo have mailen over på den anden computer så jeg kan lægge den i sendt post
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. juli 2014 - 15:21 #6
OK. Det har du ret i, men det kan jo klares med en kopiering.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
03. juli 2014 - 15:37 #7
Enig. Men på iMac en sender den automatisk en kopi. Det er nemt og det var det jeg også gerne ville kunne i min Windows Outlook
Avatar billede barth Professor
08. juli 2014 - 13:23 #8