Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 21:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan xxxxxx.dk/xxxxx blive til xxxxxx.dk/xxxxx.html automatisk?

Som overskriften oplyser.

Kan jeg få: xxxxxx.dk/xxxxx til automatisk at blive til: xxxxxx.dk/xxxxx.html ?
Avatar billede repox Seniormester
02. juli 2014 - 22:01 #1
Hvorfor ville du gøre det?

Udover det, så afhænger det af hvilket system der er tale om.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 22:09 #2
Fordi folk skal bruge direkte link for at se de underliggende sider og jeg synes det er lidt upraktisk at de er nødt til at bruge .html for at se det korrekt.

Siden er af htm5l og css3
Avatar billede repox Seniormester
02. juli 2014 - 22:27 #3
Hvorfor ikke lave nogle .htaccess regler som gør at example.com/side.html virker på example.com/side i stedet? Det virker da fjollet at de skal viderestilles til en .html side.
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 22:36 #4
Det er vel ikke sådan du ved hvordan det gøres?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 16:44 #6
Nu er min webside ikke baseret på wordpress og er ikke en ørn til dette..

Kan jeg blot oprette en .htaccess fil og smide det nødvendige ind i den?
10. juli 2014 - 19:33 #7
htaccess er en standard Apache webserver projektet har opfundet.

Andre webserver konfigurerer redirects på andre måder, så du skal vide hvilken webserver du anvender.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 21:36 #8
Er ved servage.dk :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2014 - 16:18 #10
Er endt med at bruge mapper og så blot smide en index.html fil ind i mapperne.