Avatar billede michael_mas Nybegynder
03. juli 2014 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk lopslag

Min udfordring er at jeg har et ark hvori jeg har en Makro der udfra en liste generer (kopier et master-ark) en række nye ark.

Eks.
S1
S2
S3
...

På samme vis med
Turn S1
Turn S2
Turn S3
...

Antallet af ark der dannes varierer fra gang til gang.

Jeg har behov for ud fra datainput der tastes af en bruger i Ark 'S1'-'S3' at kunne lave opslag i nogle beregningsark: 'Turn S1' - 'Turn S3'.

Logikken er som følger i Ark 'Turn S1' skal formlen være
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($A23;'s1'!$E$5:$N$18;5;0))=SAND;0;LOPSLAG($A23;'s1'!$E$5:$N$18;5;0))

I ark 'Turn S2' skal formlen være
=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG($A23;'s2'!$E$5:$N$18;5;0))=SAND;0;LOPSLAG($A23;'s2'!$E$5:$N$18;5;0))

Men jeg får formlen fra ark 'Turn S1' med over i ark 'Turn S2'

Hvordan laver jeg en dynamisk-kobling, således formlen ændrer sig. Pt. får jeg samme formel i alle ark (da min makro blot jeg kopier formlen fra masteren).
Avatar billede anedi Ekspert
28. juli 2014 - 14:25 #1
Du kan bruge en indirekte funktion til at fortælle hvilket ark der skal slås op i.

Hvis dine ark er i samme fil kan du erstatte: "'s1'!$E$5:$N$18" med: INDIREKTE("'"&HØJRE(CELLE("filnavn";A1);LÆNGDE(CELLE("filnavn";A1))-FIND("]";CELLE("filnavn";A1);1)-5)&"'!$E$5:$J$18")

Den samme formel skulle kunne bruges i de øvrige faneblade.

Vh
Anedi
Avatar billede michael_mas Nybegynder
29. juli 2014 - 11:01 #2
takker
Avatar billede michael_mas Nybegynder
29. juli 2014 - 11:10 #3
Jeg er ved en fejl kommet til at frigive pointene på mit svar "takker" til dig.

Jeg har kontakte support og bedt dem flytte pointene over til dig.
Avatar billede anedi Ekspert
30. juli 2014 - 13:07 #4
Det er bare i orden.
Jeg havde vist heller ikke fået lagt et svar.

Vh
Anedi
Avatar billede michael_mas Nybegynder
30. juli 2014 - 13:10 #5
svaret hjalp mig videre til en løsning, så tak