Avatar billede Jst1987 Nybegynder
04. juli 2014 - 00:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA ændrer automatisk cells ved "indsæt cell"-funktion

Hej,

Jeg har et stort regneark, hvor jeg laver en masse sjove ting i. VBA går automatisk ud og henter nogle tal, lad os sige i kolonne 75. Hvis jeg så indsætter en kolonne før de 75, så skal VBA jo faktisk ud og hente tal i kolonne 76. Dette har jeg indtil nu rettet alene, men mit ark er ved at blive for stor til at jeg kan overskue, at rette det hver gang. Kan jeg på nogen måde lave VBA dynamisk, så den ændrer kolonnen til 76, hvis jeg indsætter en kolonne.

Håber det giver mening?
Avatar billede finb Ekspert
04. juli 2014 - 15:33 #1
Navngiv ranget og henvis til navnet.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
05. juli 2014 - 16:48 #2
Kunne du prøve at komme med et eksempel? Synes ikke jeg kan få det til at fungere, ved f.eks. at skrive:

dim i as range

set i=range("F1:F4")

Hvis jeg gør det, så skriver den ikke i=range("G1:G4"), hvilket nok er meget klart, da jeg har sagt det skulle være F.. Men hvordan skal jeg så skrive det?
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
05. oktober 2014 - 22:04 #3
f