Avatar billede torupe Novice
04. juli 2014 - 15:57 Der er 42 kommentarer

opdatering

Hej
Jeg har lige købt en ny pc af mærke MSI all in one. Jeg har opgivet at få hjælp fra firmaet der solgte mig pc'en, så derfor spørger jeg her. Én gang daglig lukker pc'en ned for ny opdatering, og herefter er det ikke muligt at logge på Google Chrome eller Explorer igen, idet teksten: SIDEN KAN IKKE VISES dukker op. Som regel kan jeg igen logge på, når jeg har systemgendannet, men det er møg irriterende. Jeg er en gut på 70+ og måske lidt tung at danse med, derfor behøver jeg hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 17:20 #1
Du kører formodentlig windows 8 eller 8.1. Det lyder som om, at din windows installation er gået galt, når du ofte skal ind i systemgendannelse. Man kan slå automatiske opdateringer fra i Kontrolpanelet - System og sikkerhed - windows update, men din computer opfører sig unormalt. Der skal nok en geninstallation til. Hvis det ikke løser problemet, må der være hardware fejl.
Men når computeren kører så sløjt, har du ret til at aflevere den hos forhandleren, der så må lave den eller bytte den.
Avatar billede torupe Novice
04. juli 2014 - 17:56 #2
Tak for reaktionen geron. Jeg glemte at oplyse, at jeg skiftede fra xp til win007.
Jeg har ikke i sinde igen at henvende, hvor jeg købte pc'en for snart 3 mdr. siden, så jeg prøver på anden vis - torupe.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 19:01 #3
Da du skiftede til windows 7, er du sikker på, at du fik alle de nødvendige driver?
Avatar billede torupe Novice
04. juli 2014 - 19:22 #4
Kære geron
Jeg bliver nok lige nød til at gøre opmærksom på, at jeg desværre ikke er nogen nørd udi IT, så jeg aner ikke hvad jeg skal svare på spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 19:45 #5
Det er helt i orden, man spørg jo ikke ind, hvis man selv kender svaret:-) Men lad nu ikke alderen tynge dig, jeg er selv 75.
Når man installerer windows, eller andre programmer, skal det have at vide, hvordan det skal køre. Det kræver de rigtige driver.
Som du nok ved, betyder driver chauffør, og det er netop det der er brug for, til at styre programmet. Det betyder, at når du installerer windows 7 i stedet for XP, skal du ind på MSI´s hjemmeside, og hente alle de nødvendige driver til bundkortet, lydkortet og så videre, ellers mangler du chauffører til at køre din windows 7. Jeg kan godt se, at når du ikke lige har beskæftiget dig så meget med det her område, så er det svært. Det bedste vil nok være, hvis du kender en som har computer, måske bare en stor skoledreng, de ved ofte så meget om computere. Men ok du kan også bare kaste dig ud i det, og lære noget, og så skrive ind her om hvordan det går.
Avatar billede torupe Novice
04. juli 2014 - 20:54 #6
Modtaget -
Jeg havde håbet på en løsning her via "Eksperten", men jeg finder i stedet en stor skoledreng for hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2014 - 21:02 #7
Ok vi vil skam gerne hjælpe, men jeg tror bare, at det bliver meget omstændigt. Det betyder ikke, at du skal lukke her. Hæng bare på, og spørg om hvad du har lyst til, det er jo det vi er her for.
Det jeg mente var bare, at en "stor skoledreng" i løbet af kort tid kan finde det, som kan volde dig stort besvær og tage lang tid.
Avatar billede torupe Novice
04. juli 2014 - 21:27 #8
modtaget - vi slutter her.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2014 - 18:25 #9
Eftersom du har været med her i 6 år er en computer vel ikke helt fremmed land for dig?
Jeg synes faktisk at geron forsøger at forklare hvordan en computer er opbygget og fungerer, så jeg kan ikke helt forstå dine udtalelser, og du nedgør ham en smule synes jeg.

Vi kan ikke her levere en løsning på dine problemer direkte, når vi ikke får at vide hvad din computer hedder med navn og model nr. Før ved vi ikke hvor vi skal lede.
Så før vi får disse oplysninger kan vi ikke komme videre.

Når du har internetadgang, så kan man prøve at hente Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Slimdrivers er et program der tjekker din pc for drivere og ser om der er nyere versioner af disse drivere.
Avatar billede torupe Novice
05. juli 2014 - 20:16 #10
Korrekt at jeg for omkring 6 år siden fik anbefalet "Eksperten" af en bekendt i Nordjylland. Når du kan se det, kan du sikkert osse se, at jeg kun har været  på siden en enkel gang eller to siden.
Prøv lige og nærlæs gerons råd, hvor han anbefalede hjælp fra en stor skoledreng, og alderen sku' ikke tynge mig - Hallo hvem er det lige der bliver nedgjort her? Uanset hvor længe jeg har haft computer, har jeg behov for hjælp. Min nye pc er en MSI all in one med type Ai0 AE200
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2014 - 20:36 #11
Ja jeg kan se jeg har misforstået det der er foregået og det beklager jeg da.
Men har du prøvet Slimdrivers medens du har netforbindelse?
Msi har jo deres egen side her:http://www.official-drivers.com/installer/?seed=Msi&gclid=CO_i0bDnrr8CFaTFcgodKHUAKw
Hvis man skriver  Ai0 AE200  under choise 3 så skuelle du gerne finde drivere.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2014 - 20:49 #12
@ torupe
Det er da trist at du har misforstået det jeg skrev. Det var bestemt ikke for at nedgøre dig. De store drenge nu til dags har jo alle computer, de lærer om det i skolen, og de udveksler erfaring. Så mange af dem har ret god viden. Jeg (som 75 årig) tager gerne imod hjælp af en stor skoledreng, hvis det kniber. For ikke så længe siden, kunne en ung mand belære mig om, at computeren er længere om at starte op fra dvale end fra standby, og det var da fint, for det vidste jeg faktisk ikke.
Grunden til at jeg foreslog det var, at det kan være svært, at finde de rigtige driver på internettet, og hvis du så kendte en vaks knægt,måske i familien, så var det vel det nemmeste.
Avatar billede torupe Novice
05. juli 2014 - 22:41 #13
Tak for tilbagemeldingerne - vi må videre. Til orientering har jeg været frivillig hjælper på det lokale aktivitetscenter for IT begynderhold og let øvede, men med den nye computer er det hele gået i fisk. Jeg er lidt bange for, at jeg har handlet med et firma der måske ikke er så fine i kanten, og derfor har jeg behov for hjælp. Helt fra starten har jeg ikke lagt skjul på, at jeg måske er lidt tung at danse med til tider.

Tak for de tilsendte links - jeg har lidt svært ved det engelske sprog, men det går vel.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2014 - 22:20 #14
Fandt du ud af noget med de links fra 220661?
Avatar billede torupe Novice
08. juli 2014 - 23:11 #15
Tak for reaktionen igen. Jeg er meget taknemmelig for jeres hjælp, men lige nu kokser det en smule - bl.a fordi jeg ikke har mulighed for lokal hjælp af sælgeren. Jeg har nu haft pc'en i 3 måneder, og den fungere stadig ikke. Jeg er bange for at MSI'en er defekt, og det er ikke muligt at vide, hvorfra pc'en er indkøbt af sælger. Men jeg vender meget gerne tilbage, når/hvis jeg får lidt mere styr på det. Har I yderlige løsninger, er jeg lydhør.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2014 - 10:15 #16
Computeren er kun 3 mdr. Det vil så sige, at du har købt den uden styresystem, og lagt først XP ind, og derefter windows 7.
Det er jo sådan, at der så er garanti på Hardwaren, men ikke på Softwaren, som du selv har lagt ind. Sælger har altså ikke noget ansvar for, hvordan windows kører.
Selvfølgelig er det muligt, at der er Hardwarefejl, men finder teknikeren ikke fejl, kommer man selv til at betale for undersøgelsen, og det er altid dyrt.
Der er også den mulighed, at noget er gået galt under installationen af windows 7. Så måske er det bedst, at formatere harddisken, geninstallere windows, og hente alle opdateringerne? Det ville jeg selv prøve. Så kan du, som foreslået, bagefter køre Slimdrivers.
Man kan vælge at formatere før installationen, med windows 7 DVDén
Avatar billede torupe Novice
09. juli 2014 - 12:03 #17
Hej igen geron.
Jeg har ikke lagt noget styresystem ind, men købt pc'en med Windows7, hvilket osse fremgår af fakturaen. Jeg sender gerne et kopi, men jeg har jo ikke mulighed for at indsætte det her.
Jeg gemmer alle de spændende råd og tips fra jer til brug, når jeg har fundet en lokal teknikker der vil hjælpe.
Jeg er indstillet på en merpris ud over de 6000 kr. jeg allerede har betalt, men er forståelig nok blevet lidt varsom.  Det skuffer mig rigtig meget, at branchen tilsyneladende er så amoralsk, som det syntes at være tilfældet her.
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2014 - 14:31 #18
Du slal ikke sende kopi, jeg tror dig på dit ord:-)
Men dit sidste indlæg har gjort mig forvirret.
Du skriver:" Jeg glemte at oplyse, at jeg skiftede fra xp til win007."  Hvordan skal det forstås? Har du købt en computer med windows 7, og er det stadig den windows 7, som ligger på computeren nu? Hvis det er, er det, i følge købeloven, forretningens ansvar at computeren kører uden fejl.
Avatar billede torupe Novice
09. juli 2014 - 15:10 #19
Jeg skrottede min gamle pc med xp fordi systemet ikke længere blev opdateret, og købte en ny MSI med styresystem Win 7. for 6000 kr. inklusive support og undervisning. Efter leveringen opdagede jeg, at der bag på fakturaen stod: Enhver tvist mellem Bornnet-it og køber skal afgøres efter dansk ret og skal anlægges ved sø-og handelsretten i København! - hverken mere eller mindre - det fortæller vist lidt om sælgers moral.
Sælger reagerer ikke på min klage!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2014 - 15:26 #20
Hedder sælger Danny?
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2014 - 15:32 #21
Det er fuldstændigt lige gyldigt hvad firmaet skriver. ALLE er underlagt købeloven, deres fiduser holder ikke i retten. De skal overholde købelovens garanti. Den kan på ingen måde formindskes.
Hvis du er i tvivl:Citat fra forbrugerrådet hjemmeside:
Hvis du har brug for hjælp i forbrugerspørgsmål om eksempelvis købelov, reklamation og fortrydelsesret, kan du ringe til Forbrugerrådgivningen man-fre kl. 9-12 på tlf. 77 41 77 41.
Avatar billede torupe Novice
09. juli 2014 - 15:39 #22
Jeg kender godt Danny - tror jeg nok. Det ville være rart at vide, hvis man osse har negativ erfaring med ham. - Men sælgeren er:

BORNnet-it
v/Flemming Sørensen
Haslevej 138B
3700 Rønne
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2014 - 15:39 #23
Nu har jeg slået MSI op på google. Det er alt så et mærke, og ikke et  salgs firma. Men så er det selvfølgelig firmaet, som solgte den MSI, som er skurken. Jeg kan se i #20 at sælger er efterspurgt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2014 - 15:48 #24
#22 Ved godt hvor firmaet ligger.
Har nogle venner der har brugt Danny før, men når der skal udføres noget, så får man da lov til at betale for det :-( Og de vil helst sælge nye maskiner, for at tjene mere på det :-(

Disse brugere havde ikke brug for en ny pc, og jeg sagde til dem at de kunne opgradere deres xp til Windows 8,0. Dengang kunne jeg købe den på tilbud til under 500 kr på nettet, så der var ikke så meget at betænke sig på. Jeg havde selv en harddisk med systemet på op til dem, så jeg kunne tjekke om Windows 8 var kompatibelt med computeren. Og der var ingen problemer. Drivere var på plads med det samme. De fik et nyt system til under en tredjedel som firmaet skulle have for den samme ydelse. Så ja de sliber ikke uden vand ;-)
Avatar billede torupe Novice
09. juli 2014 - 16:45 #25
Hold da op det ser mere og mere sort ud. Danny Sonne har firmaet PC-PART med adressen Bøgeløkken 2, 3700 Rønne og Flemming Sørensen har firmaet BORNnet-it med adressen Haslevej 138B, 3700 Rønne.
Jeg anede ikke at de 2 personer kendte hinanden. Du oplyser at du i #20 kan se, at sælger er efterspurgt.
Er det muligt at blive guidet til, hvor jeg kan se mere om Flemming Sørensen, det vil måske gavne min sag. Og gøre, at vi kan på stoppet disse unoder.
Jeg er vidende om, at Danny Sonne er nyere medlem af en lokal loge, der bestemt ikke vil syntes om disse oplysninger.
Tak for tipset.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2014 - 17:50 #26
Jeg kan ikke med 100% sikkerhed sige om de to har noget med hinanden at gøre.
Ved at Danny havde noget med bnet at gøre. Men om det senere er kommet til at hedde bornnet er jeg ikke helt sikker på.
Avatar billede torupe Novice
09. juli 2014 - 19:33 #27
Lidt mystisk med ham Sonny. Han eller pc-parts figurer ikke i den lokale telefonbog, kun med små næsten anonyme annoncer i den lokale ugeavis. På nettet findes firmaet under navnet: PC-PARTS BORNHOLM I/S, Postadresse: Bøgeløkken 2, 3700 Rønne. CVR-NR: 27688772 og CVRP-NR: 1010509420 - antal ansatte 1.
-----------------------------------------------------------------
Flemming Sørensen findes derimod i lokalbogen under: BORNnet-it. CVR-nr: 34100934 og CVRP-nr.: 1017397857. Postadresse: Haslevej 138B, 3700 Rønne.
-----------------------------------------------------------------

Helt naturligt er det mest Flemming Sørensen som sælger af MSI'en jeg er interesseret i.
Er det muligt at få oplyst lidt mere om #20 som I omtaler?
-----------------------------------------------------------------
Jeg vender naturligvis tilbage med eventuelle nye oplysninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2014 - 19:38 #28
Nej jeg kender kun Danny fra mine bekendte jeg har hjulpet med computer, så det kan jeg ikke. Og geron bor ikke her på øen.
Avatar billede torupe Novice
09. juli 2014 - 19:50 #29
OK -  vi ser hvad der sker. Jeg fornemmer at du bor her på øen, det vidste jeg ikke. - Heldigvis ter jeg mig ordentlig  - efter evne.
Avatar billede torupe Novice
10. juli 2014 - 16:30 #30
Hej igen
Til orientering har jeg lige lavet en aftale med UHREDATA. Haslevej 53, 3700 Rønne. Han mener at ku' reparere pc'en for omkring 1400 kr., og hvis det mislykkes skal det kun koste mig 300 kr. og det har jeg takket ja til.
Ærgerlige penge at komme af med, men det går mig psykisk meget på, så jeg fortrækker denne udvej. Er I interesseret fortæller jeg gerne om resultatet efter mandag. For nu - tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2014 - 19:32 #31
Ja lad os høre hvordan det går, og hvad som skal repareres. Og ja, det  er sandelig mange penge. Jeg forstår bare ikke det der med, at han skal have 300 Kr. hvis han ikke kan finde ud af det. Men ok, forhåbentlig går det godt, og hvis du så får fred i sjælen, så ender historien jo også godt:-)
Avatar billede torupe Novice
14. juli 2014 - 13:29 #32
Hej igen
Nu begynder det at blive uhyggelig spændende. Jeg sendte en tidsfrist indtil i dag mandag kl. 12:00 til BORNnet-it, og straks modtog jeg hvad jeg kalder en trussel fra firmaet.-------------------------------------------------------------------------
Jeg citerer:
Emne: Retssag mod Torben  osv.

Efter kontakt med Rønne Politi, overvejer jeg at indlede en retssag mod dig for at have udsendt skadelig omtale om mit firma.

Dette forberedes af min nære ven pensioneret politiadvokat Carl Hjort.

I den forbindelse vil vi gerne vide hvor mange og hvilke virksomheder du har udsendt en skrivelse " Til orientering, skræk og advarsel"

Du vil blive afkrævet et svar under eds ansvar, så jeg vil bede dig om, allerede nu at give mig svar på dette spørgsmål.

Alle de "fejl" ud(du) omtaler og viser er relateret til forkert brug af dine programmer.

Jeg har ved selvsyn konstateret, at du flytter rundt på systemfiler og ændrer indstillinger i browserne, og desuden at du ved dubiøse hjemmesider pådrager dig alle mulige forskellige malware, ( ondsindet software )

Det kan jeg under ingen omstændigheder stilles til ansvar for.

Med venlig hilsen
Flemming Sørensen osv.

Citat slut

Da jeg jo ikke længere kan undvære computeren sendes den i morgen formiddag til rep. andetsteds - og I får selvfølgelig resultatet.
Hilsen
Torupe
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2014 - 14:46 #33
"Efter kontakt med Rønne Politi, overvejer jeg at indlede en retssag mod dig for at have udsendt skadelig omtale om mit firma."

Han er fuld af plat den fyr. Den slags tager politiet sig slet ikke af. Det skal gå gennem rets systemet, og det er ligemeget, at han har en ven som er " pensioneret politiadvokat" Manden er pensionist, ikke andet. Desuden er en advokat ikke sagfører.
Dels er det yderst vanskeligt, at forestille sig, at nogen rigtig sagfører gider rode med den sag, og dels er den så kalde skadelige omtale her på Eksperten minimal til ikke eksisterende.
Det er, efter min mening bare en skræmme skrivelse, som du bestemt ikke skal besvare. Glem ham, din garanti ryger jo alligevel, når du nu får lavet computeren et andet sted.
Men hvorfra ved han, at du har skrevet på Eksperten? Han holder måske øje med det?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2014 - 14:50 #34
Ps. Har du andre steder udsendt en skrivelse "Til orientering, skræk og advarsel" ?
Avatar billede torupe Novice
14. juli 2014 - 18:47 #35
Jeg kan ikke rigtig se om min besvarelse er afsendt, så jeg skriver en ny:
Til dit spørgsmål om hvorfra BORNnet-it kender dit svar er forklaringen den, at jeg kopierede svaret, men uden at vise det kom fra dig/EKSPERTEN.
Og til næste spørgsmål er svaret, at jeg har sendt et kopi til samtlige edb forhandlere på øen. Måske lidt uovervejet, men jeg følte mig rigtig snydt og bedraget.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2014 - 23:24 #36
Til det første du skriver er jeg desorienteret.
Til det andet, sætter det et helt andet lys på sagen.
Du har sendt en skrivelse "Til orientering, skræk og advarsel" til
samtlige EDB forhandlere på Bornholm, og ja det var faktisk ikke et klogt træk, med mindre du kan bevise, at du er blevet direkte snydt.
Jeg ved ikke hvor du står nu, men det lyder som om, at du står i en uheldig situation. Jeg tror stadig det er bedst for dig, at holde lav profil, og ikke foretage dig noget, med mindre du får brev fra en rigtig sagfører.
Avatar billede torupe Novice
15. juli 2014 - 00:30 #37
beviset får jeg formentlig i morgen hos den nye reparatør når han undersøger pc'en. Du er den eneste der ved, at jeg har runddelt skrivelsen. Kommer der en henvendelse
fra en "rigtig" sagfører tar' vi det med. I givet fald regner jeg med juridisk assistance via Ældresagen. Jeg tror nu ikke det kommer så vidt, for han har hel klart dårlig samvittighed. Tidligere mente du, at han er fuld af plat den fyr, men det mener du åbenbart ikke længere. Lige nu holder jeg nok en lidt lav profil, men jeg vil gøre en del for at stoppe den bedrager.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2014 - 11:12 #38
Jo jeg mener stadig, at sælger, i det skræmmebrev han skrev, er fuld af plat. F.ks.:Du vil blive afkrævet et svar under eds ansvar" sådan noget bavl, Og jeg  troede ikke, at sagen kunne udvikle sig. Men du havde, på det tidspunkt, heller ikke fortalt om den omdelte skrivelse til samtlige EDB forhandlere, og det er her problemet ligger. Du skal passe på, at du, i din vrede, ikke foretager dig noget, som også skader dig selv. Det er godt du nu holder lav profil, og ikke skriver mere til sælger, for du kan nemt komme til at skrive noget, som kan bruges imod dig.
Avatar billede torupe Novice
18. juli 2014 - 23:00 #39
fra tirsdag til i dag fredag har jeg måttet undvære pc'en på grund af nyinstallation hos en anden forhandler til en specialpris på 900 kr. Jeg er endnu ikke blevet helt dus med det nye, men det kommer vel. Jeg har fået medleveret en cd med installationen før og efter, som jeg måske får brug for senere. Jeg kan dog ikke få sidste forhandler til at indrømme en defekt, men det er der vist ingen tvivl om, og jeg har dog lovet ikke at drage ham ind i en evt. tvist.
Jeg har haft det noget dårligt efter denne affære med - efter min vurdering - bevidst svindel og bedrageri fra BORNnet-it's side og det agter jeg at forfølge, så det ophører på den ene eller anden måde.
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2014 - 00:57 #40
Nå det var da godt du fik computeren ordnet, og ja det tager jo lidt tid at vende sig til nyt.
Vi er nu kommet helt væk fra dit spørgsmål, og ind i et nyt område omkring firmaets trusler vedrørende dine rundskrivelser.
Det kan vi jo ikke stille noget op med, så vi er nok nået til vejs ende, og jeg kan bare ønske dig held og lykke med sagen.
Du har selv lagt et svar allerede i #2, det accepterer du bare og hiver point hjem igen. M.v.h.
Avatar billede torupe Novice
03. august 2014 - 01:19 #41
Hej igen
Undskyld at jeg ikke har reageret på det seneste, jeg er uvidende om systemet. Jeg er blevet anbefalet at kontakte forbrugerklagenævnet, men det kan jeg ikke rigtig overskue, så vi lukker sagen her. Fornøjelsen har så kostet mig 6000 for pc'en, reparation hos en anden forhandler til en særpris af 900 og endelig er min mobilregning små 300 kr. større end normal.
Tak for hjælpen og ha' en fortsat go' sommer.
Hilsen
Torupe
Avatar billede torupe Novice
01. november 2014 - 04:18 #42
Hej igen igen igen
Da jeg stadigvæk modtager mails fra jer ku' det tyde på, at jeg ikke har fået lukket mine spørgsmål korrekt, så det gør jeg hermed. Tak for hjælpen-
Torupe