Avatar billede erlandsen Seniormester
04. juli 2014 - 22:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få adgang til router via netkabel

jeg har en linksys router ea6700 som jeg skal have noget så simpelt som adgang til via et netkabel.

desværre er det pludseligt totalt umuligt for mig at se routeren når jeg:

1. forbinder en bærbar med routeren direkte med et almindeligt netkabel.

2. skriver 192.168.1.1 som er routerens default adresse

jeg skal bruge routeren "bag" et netgear CG 3000 bredbåndsmodem med default gateway 192.168.0.1 og da min linksys router står med 192.168.1.1 som default - vil jeg have ændret routeren til 162.168.0.xx så de kører på samme net.
Avatar billede Blueeyez Mester
04. juli 2014 - 22:47 #1
skriv myrouter.local som url adresse
Avatar billede erlandsen Seniormester
05. juli 2014 - 09:52 #2
samme problem...
Avatar billede kurtmo Novice
05. juli 2014 - 10:30 #3
Har din pc en 192.168.1.x-adresse?

Når du siger "bag", skal den så kun agere AP? Hvis den skal være router, skal de ikke være på samme ip-net.
Avatar billede kurtmo Novice
05. juli 2014 - 10:32 #4
Hvis ea6700 skal være router, bør netgear faktisk også sættes i bridge tilstand.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2014 - 11:48 #5
Så gør du noget forkert. Har selv en ea6900.

Prøv at afkoble alle kabler fra din linksys router og tilslut den din pc med lan kabel og gå ind i din browser og skriv "myrouter.local" uden www. Og .com/.dk

Hvis dette ikke virker så prøv og nulstil linksys routeren og prøv derefter igen.
Avatar billede erlandsen Seniormester
05. juli 2014 - 17:15 #6
tak for alle svarene...

det lykkedes at få adgang til routeren ved reset; det var ikke nok at nulstille eller sluk/tænde. Og det var først da jeg fandt en anden bærbar at det endelig lykkedes at få adgang.

Linksys ea6700 burde efter sigende være væsentlig bedre til at sende wifi signalet rundt i hele huset - men det oplevede jeg nu ikke; den var ikke meget bedre end mit gamle netgear CG 3000 bredbåndsmodem, så nu hvor jeg ikke kan returnere den, vil jeg bruge den til at få et par ekstra porte, så jeg har sat den i brotilstand.

Blueeyez - lægger du et svar...
Avatar billede Blueeyez Mester
05. juli 2014 - 17:40 #7
Får du her :-)

Har ea6700 synlige antenner som ea6900?
Min 6900 skal nemlig stå specielt før den udnyttes korrekt.. Eneste fordel er at de kan styres fra en app, men synes tit det fejler hvilket er meget skidt.. (Tænder kun wifi når jeg bruger det).