Avatar billede Moonie- Praktikant
05. juli 2014 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

At overføre billeder fra Nokia Suite til mappe på computeren

Hej
Jeg har via programmet Nokia Suite overført alle billeder fra min telefon til min computer; og nu ligger de så i Nokia Suite's billedgalleri. Mit spørgsmål lyder, hvordan overfører jeg billederne til en mappe på computeren? For jeg kan ikke finde nogen funktioner i Nokia Suite, hvor man kan overføre eller gemme billederne på computeren. Hvis jeg højreklikker på et billede, kan man ikke sige 'gem som' eller 'gem'. Man kan trække et billede manuelt ud på computerens skrivebord, men der er ligger over tusinde billeder i Nokia Suites galleri.
Er der en smart måde at få billederne ind i egen mappe på?

Jeg kører med Windows 7.

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2014 - 12:50 #1
Tag navnet på et af dine billeder, og søg på det i stifinder. Sæt hak i at den skal søge i skjulte mapper.
Så har du stien til hvor Nokia suite gemmer billeder (det er sikkert i \users\[dit brugernavn]\appdata\...) appdata er en skjult mappe, så i stifinder kan du slå visning af skjulte mapper og filer til, og så bare trække de rigtige undermapper til din billedmappe.
For at undgå dubletter kunne du også bare i bibliotek/billeder oprette et link til Nokias mappe.
Avatar billede Moonie- Praktikant
05. juli 2014 - 19:50 #2
Tusinde tak fordi du vil hjælpe. Det vil jeg prøve. Jeg vender tilbage, når jeg har forsøgt mig med det. Tak;-)
Avatar billede Moonie- Praktikant
08. juli 2014 - 10:19 #3
Det er endnu ikke helt lykkes mig at gennemskue stien, hvor billederne ellers kunne ligge.. Men jeg arbejder på sagen, når jeg har en ledig stund.

Indtil det er løst, har jeg et andet - og ligeså vigtigt spørgsmål.

Nemlig: Når man har overført ting til Nokia Suite (fx kontakter og beskeder). Kan man så via Nokia Suite føre det tilbage til en ny telefon - hvis det IKKE er en Nokia-telefon?

Lige nu prøver jeg at finde nogen i omgangskredsen, som har 'Outlook', i håbet om, at jeg så også kan få alle mine mange Noter (kaldet 'Aktive Noter i Nokiatelefonen)- og kalender-ting overført. Men de vil jo i så fald komme til at ligge på en andens computer - og derefter gerne kunne overføres til min - enten computer - eller nye telefon. (som jeg ikke har købt endnu.)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2014 - 10:32 #4
Jeg opgraderede fra Nokia c3 (med Nokia suite) til Nokia 1320 (win phone). Der var program med til at overføre data. Ved ikke mht iOS og android.
Avatar billede Moonie- Praktikant
08. juli 2014 - 11:04 #5
Tak for info. Telefonen, jeg har, og som er gået i stykker, (display sort) er i øvrigt en Nokia E75, i fald du kan bruge den oplysning. Hvis jeg låner en bekendts computer - og overfører 'aktive noter' (hvad Nokia siger, at man kan, hvis man har Outlook installeret på sin computer), kan jeg så overføre disse til min egen computer med et usb-stick, vil du tro? Når min egen computer ikke har Outlook?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2014 - 11:20 #6
du kan så prøve at installere thunderbird på samme maskine som har outlook. Det er måske muligt, at den kan hente data fra outlook.
Derefter kan du bruge mozbackup til at tage en kopi af thunderbird på outlook-maskinen til usbstik, og via mozbackup lægge det ind på din egen pc med thunderbird.
Thunderbird har også noter og kalender - men hvor meget, der kommer med over, ved jeg ikke.
Avatar billede Moonie- Praktikant
08. juli 2014 - 13:01 #7
Tak for tip, det er et forsøg værd;-)Det må alt sammen prøves. Jeg giver tilbagemeldinger, når jeg er klogere.
Avatar billede Moonie- Praktikant
14. september 2014 - 19:14 #8
Det endte med at blive et større projekt at få oplysningerne ud af telefonen. Jeg endte ned at bruge lang tid på at Google mig rundt og til sidst lykkedes det mig at få en del af de aktive noter og kalenderoplysningerne ud ved at downloade et program ved navn Nbu Explorer og via dette lod det sig gøre. Imidlertid har telefonen i et stykke tid før, den gik i stykker, meldt, at hukommelseskortet var fyldt, derfor at der ting, som automatisk er blevet gemt i telefonens hukommelse, som det ikke er lykkedes mig at få ud. Men jeg tror, at dette resultat er det nærmeste jeg kommer.

Mange tak for ideer til hjælp.