Avatar billede fredand Forsker
06. juli 2014 - 21:33 Der er 7 kommentarer

How come I'm almost out of disk soon?

Hello guys!

I got an Windows XP with approx 110 Gb.

Under Documents and Settings I got approx: 11 Gb
Under my own folder called Fredrik I got approx: 54 Gb
Under Program I got approx: 7 Gb
Those are the only folders that I use.

That sums up to approx 77 Gb

See image
http://fredand44.webs.com/bilder/utrymme/utrymme_2.png

But what might take up the rest of my disk, like approx 33 Gb?
Some is probably for the OS and some might be for swapping. But I do not think it might be 33 Gb?
Could I do some clean up?
There is som folder right under C: like C:\0c4bb6a925ba9a3d1d10021799 what I guess is some hex names. But what they do I do not now?

Best regards
Fredrik
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2014 - 21:48 #1
Sorry for my bag english :-)

The files that you are talking about is hidden in the system.
If you go to control panel, and press folder settings, and go to show (must be the name i think) you can adjust what files you can see. Normally operative files, and known files are hidden. But you can remove the tick so they are visible.
I hope you understand what i'm saying :-)
Remember to set the settings back, so that you don't erase operation system files which can harm Windows XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2014 - 22:24 #2
Er du svensk Frederik?
Kan du forstå dansk?
Avatar billede fredand Forsker
07. juli 2014 - 07:12 #3
Hej
Ja, jag är svensk och förstår lite danska.
Jag kollade och såg att jag hade "dolda" filer och mappar synliga.
Jag ska räkna ihop alla mappars storlek direkt under C:.
Återkommer förhoppningsvis ikväll.
Mvh
Fredrik
PS tackar för ditt svar
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2014 - 11:19 #4
http://www.jam-software.com/treesize_free/
så kan du se alle mapper, og hvor meget plads der bruges.
07. juli 2014 - 12:30 #5
Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 16:01 #6
#3 Tak Frederik.
Du prøver lige de to næste indlæg der er kommet, og kontrollerer om du kan finde filer som der ser mærkelige ud og fylder meget :-)
Avatar billede fredand Forsker
07. juli 2014 - 22:10 #7
Hello amigos!

Thanks for all tips and tricks I will look them through and get back to you!

Mean while I just looked at my folders under C: and find out:

0b7b2ef992eb512b86ca49f9 2,51 Mb
0c4bb6a925ba9a3d1d10021799 16,7 Mb
88609add69cb8a586e 22,2 Mb
ba5e5a4d9e68517bb8f598 260 Kb
cea7edc8ec8fdd33b9e4a1f7d48faf 6,12 Mb
Documents and Settings 10,8 Gb
Fredrik 53,8 Gb
I386 484 Mb
Program 6,78 Gb
SWSetup 3,25 Gb
System.sav 23 Mb
TEMP 0
WINDOWS 12 Gb
Voddler 1,13 Gb
"Some files" 20 Mb

Approx less then 95 Gb

To me this looks like I miss at least 15 giga bytes???
And what is SWSetup?

Best regards
Fredrik