Avatar billede j-roar-h Nybegynder
07. juli 2014 - 12:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Umbraco

Hej,

Jeg vil gerne opdaterer til umbraco 7, og jeg kan sagtens få det installeret, men den hiver ikke indholdet fra siden med over.

Hvordan gør man det?

Jacob
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2014 - 13:12 #1
Har du fulgt Umbracos egne guidelines eller hvordan har du båret dig ad?
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
07. juli 2014 - 13:15 #2
Øhh, jeg har gjort det at jeg overskrev de filer jeg havde på i forvejen, så alle billeder og det stadig lå der i den nye installation.
Jeg vidste ikke der er en guide hos umbraco?
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
07. juli 2014 - 15:46 #4
Jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Jeg gjorde det at jeg kopierede mapperne Bin, Install, Umbraco, Umbraco_Client, Config, Global.asax og Web.config fra umbraco 7 zip til min side.

Jeg fik også som før installeringssiden frem og indtastede info, dog valgte jeg den første mulighed under database, da jeg intet aner om dette.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2014 - 22:08 #5
Det lette svar er at du tager din backup, starter forfra og følger Umbracos vejledning fremfor det du har gjort.

Hvis det ikke kan lade sig gøre så i og med at du har overskrevet web.config har du også fjernet henvisningen til databasen så det skal du have det udfyldt igen - mit gæt er at det letteste er at overskrive web.config igen, køre install og så henvise til din eksisterende database. Før du gør det så sørg dog for at tage en backup af din database.
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
08. juli 2014 - 14:28 #6
Jeg tror det lykkedes. Man skulle bare have sine database oplysninger med over :)
Avatar billede keysersoze Guru
08. juli 2014 - 15:00 #7
Altså præcis som skrevet :)

Det "farlige" ved ikke at følge vejledningen, ud over hvad du allerede har oplevet, er, at du kan gå glip af fx vigtige database-tilpasninger.
Avatar billede keysersoze Guru
08. juli 2014 - 15:00 #8
du får lige et svar med det samme.