Avatar billede JesBonde Nybegynder
08. juli 2014 - 09:55 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

Win 8.1 update

Nu har den søgt efter opdateringer i 24 timer, den går ikke ned med nogen fejlkode. Har kørt flere Microsoft FixIt uden løsning. Nogen som har et godt råd
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2014 - 12:42 #1
jeg bruger http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html når windows ikke vil, som jeg vil.
Du kan springe de første faneblade over, og starte med backup af registreringsdatabasen (fordi næste trin retter i den, og det kan jo gå galt).
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2014 - 18:00 #2
Er det opdatering fra Windows 8.0 til Windows 8.1? Windows al in one vil jeg bruge med forsigtighed. Sæt flueben i nr 16, ryd alle andre felter.
Avatar billede JesBonde Nybegynder
08. juli 2014 - 18:14 #3
Til Claes57, så virker dit link ikke, men fandt hjemmesiden på anden måde, og den fandt intet forkert med 8.1, så jeg er lige langt
Avatar billede JesBonde Nybegynder
08. juli 2014 - 18:16 #4
Nej det er bare win update fra kontrol panelet som kan køre i 24 timer uden at finde opdateringer eller bare sige at der ikke er nogen. Det er 8.1 og har virket med win update
Jes
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2014 - 18:52 #5
prøv programmet en gang til, og start med step 3 (reparerer systemfiler) - derefter køres resten igennem (med hak i #16 når du kommer der til).
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juli 2014 - 19:07 #6
Jeg har haft lignende problemer.
Det var dog i apps.
Jeg havde flere opdateringer der skulle køres, men den rokkede sig ikke ud af stedet (søger efter opdateringer).
Min første løsning var at jeg først lod den opdaterer alt, hvilket så gav ovenstående resultat.
Jeg valgte så mens den søgte, at fravælge enkelte af de opdateringer den søgte på, og hver gang jeg slog en af dem fra gik den i gang med at hente op til 4 andre, så til sidst havde jeg fået opdateret det hele, altså i apps ikke desktoppen.

Jeg valgte så ar undlade opdateringer helt i en længere periode for at se om det gentog sig, det gjorde det og igen den samme metode blev alt opdateret.

Men det var en uholdbar løsning så de blev til sidst løst med fixit fra Microsoft.

http://support.microsoft.com/fixit/da-dk

Men jeg synes generelt at MS opdate både apps og desktop virker elendig i forhold til andre som Google, hvor det bare kører.
Avatar billede JesBonde Nybegynder
08. juli 2014 - 20:22 #7
Så har jeg kørt det igen. Du siger step 3 (reparerer systemfiler) det er altså step 4 på den version jeg har downloadet. version 2.8.0
Det er repair all in one.
Når den har skannet systemfilerne kommer den op med ingen fejl.
Det der med hak i # 16 kan jeg ikke se nogen steder.
Hvis der ikke er det rigtige program, så give lige et korrekt link
Jes
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2014 - 20:51 #8
jeg havde så en ældre version - har opdateret - de har flyttet lidt på ting.
start på step 4 https://www.dropbox.com/s/gwanssvsy9vu5hr/Image001.png
og lav backup af reg.db og lav et gendannelsespunkt.
Herefter fanebladet 'start repairs' https://www.dropbox.com/s/xxsant361bc3ebx/Image002.png
og du får vist https://www.dropbox.com/s/eoh62urvl59mg7l/Image003.png
hvor du fjerner hak i alle, og kun sætter hak i #17 (den er flyttet)
Avatar billede JesBonde Nybegynder
08. juli 2014 - 21:23 #9
Hej igen, det er så også afprøver men desværre uden positivt resultat.
Spørgsmålet om det så ikke er en geninstallstion af Windows.
Jes
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2014 - 21:29 #10
og du har genstartet maskinen efter rep? Så er der nok kun den kedelige vej med geninstallation.
Avatar billede JesBonde Nybegynder
08. juli 2014 - 21:42 #11
Ja, det har jeg, så det bliver den kedelig vej.
Ved ikke hvordan jeg giver dig point, giv mig lige et hint
Jes
09. juli 2014 - 04:49 #12
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Som standard skal DU ikke selv lægge [svar] ....
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2014 - 14:52 #13
bare luk selv.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2014 - 11:02 #14
Ccleaner plejer at løse problemet.