Avatar billede Novice-1 Seniormester
08. juli 2014 - 22:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

når batteriet er fladt gir det et stort smæk

hej

forleden fik jeg nyt  batteri til bærbar Toshiba,
jeg troede ellers at der  var to års reklamationsret, men det mente forhandleren ikke at Toshiba ville gå med til
ligesom at de kalder batteriet en sliddel
men nok om det.
og den er 1½ år

Efter at forhandleren ha skiftet batteri så er det sket 3 - 5 gange at computeren slukker med et meget hørligt knald når batteriet  er blevet helt fladt og der kun er 6% tilbage -når jeg tænder igen

er det noget at jeg kan og skal reagerer på
og er det batteriet eller computeren der er noget galt med
jeg vil jo nødig til at købe endnu et batteri, der måske  ikke er spor bedre/ anderledes

der er tale om en 64 bit  maskine (Amd) med windows 7, og jeg har med mellemrum opdateret drivre med Slim drivers

på forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 08:11 #1
Optag det på video og kontakt forhandler om det og gør det så hurtigt som muligt. Der er kun 6 mdr rma tilbage på maskinen.. Mht batteri kommer det an på eulaen som du har accepteret ved køb af den..
Avatar billede Novice-1 Seniormester
20. oktober 2014 - 01:25 #2
ja det har jeg også tænkt mig om et par uger
det med det smæld afhænger af lydstyrken

det oprindelige batteri gik ned -fra den ene dag til den anden
en dag kunne det holde i to timer
dagen efter gik det pludselig helt død og maskinen kunne ikke startes igen

forhandlerens søforklaring var at batteriet var en sliddel, hvorpå der kun var eet år garanti, hvorfor jeg selv måtte betale

og hvis jeg insisterede på at sende maskinen ind til producenten risikerede jeg at skulle betale 1200 -1500 kr inklusiv eller eksklusiv batteri --hvis de var af samme mening som forhandleren

nemlig at der var tale om almindelig "slitage"
skønt batteriet den ene dag kunne holde to timer

og da den gik ned medens den kørte på batteri
så kunne den efterfølgende ikke starte igen
heller ikke med strøm tilsluttet

nåh ja så var det måske heller ikke batteriet der var løbet tør
--men omvendt mener jeg at batteriet var skyld i at den gik ned og ikke kunne starte
  efter at det på det tidspunkt var løbet tør
--men det plejede det jo at få lov til  --af princip

jeg havde en teori om at batteriet holdt længere hvis det fik lov at løbe helt tør mellem opladningerne
---men jeg ved ikke hvad sagkundskaben siger.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
22. oktober 2014 - 23:23 #3
åbenbart ikke et kendt problem?
  så tager jeg  pointene selv -ved lejlighed
Avatar billede Novice-1 Seniormester
23. oktober 2014 - 01:13 #4
...