Avatar billede jesper_n Novice
09. juli 2014 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Løsning der kan modtage mødeindkaldelser fra Outlook

Hejsa

Min familie har mail på en imap/pop3 løsning via one.com. Når jeg sender mødeindkaldelser fra min Outlook (der kører via mit arbejde og er en almindelig Excange 2010), så kan man ikke acceptere dem og få dem i en kalender.

Hvad er den bedste løsning på dette?

Jeg har kigget på Hosted Excange og office365 - og det virker brugbart, men også meget dyrere.

Findes der gode smarte løsninger, der ikke koster en bondegård?

Jeg er helt åben overfor at flytte min mail og/eller webudbyder, men jeg vil helst en løsning, hvor jeg kan fortsat kan anvende det nuværende .dk-domæne.

Nogen gode idéer?

På forhånd tak!

M.v.h.

Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2014 - 17:05 #1
når det er til familie, så ville jeg vælge noget mere 'multi-platform'. Google kalender og en gmail til hver. Helt gratis, og kører fra browser.
Avatar billede jesper_n Novice
09. juli 2014 - 17:57 #2
Hej Claes

Tak for svar.

Okay. Og Google kalender kan modtage en mødeindkaldelse sendt fra Outlook og sende accept tilbage, hvis modtageren accepterer aftalen?

M.v.h.

Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2014 - 18:14 #3
det ved jeg ikke - hvorfor vil du tvinge din familie til outlook? Kan de ikke tvinge dig til google? Det er jo en familie-løsning, og skal virke på familiens maskiner til en pris alle kan være enige om. Ellers må dit firma da betale for outlook hele vejen rundt.
Avatar billede jesper_n Novice
09. juli 2014 - 18:25 #4
Hejsa. Jeg vil jo netop ikke tvinge dem til Outlook, men jeg vil gerne kunne sende aftaler til dem fra min Outlook, således at min kalender er opdateret med de samme ting.

M.v.h.

Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2014 - 18:43 #5
Hvis i nu alle brugte en gmail-konto og kalender internt, så kunne du vel nok ajourføre din arbejdskalender selv? Altså hvis Googles kalender ikke kan (har ikke prøvet, har ikke outlook).
Avatar billede jesper_n Novice
05. januar 2015 - 07:03 #6
Hejsa

Lægger du et svar, som jeg give point. Jeg har fundet en løsning baseret på din idé.

Godt nytår.

M.v.h.

Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
05. januar 2015 - 08:41 #7
Bare luk selv, men tak for buddet.
Avatar billede jesper_n Novice
05. januar 2015 - 08:53 #8
Opgaven løst!