Avatar billede fancy Mester
10. juli 2014 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connekt til db

Jeg vil gerne kunne connekte sql server 2012 fra en anden pc med samme software men kan ikke få lov( kunne ikke få forbindelse eller adgang nægtet)
Jeg kan godt pinge ip adressen.
jeg har ingen sikkerhed på pc'en så det kan ikke være en port der lukket windows fire wall er deaktiveret
jeg har googlet en del om problemet men jeg kan ikke få det til at virke jeg tilgår sådan \\ipadresse\SQLEXPRESS
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2014 - 01:20 #1
Hvordan forsoeger du at connecte?
Avatar billede fancy Mester
11. juli 2014 - 06:40 #2
det jeg forsøger er, jeg har et program til at scanne vare med når jeg så sælger en vare kan jeg følge i db hvad der er sket.
Men jeg vil gerne kunne gøre det fra en pc hvor jeg kun kan oprette hotspot på så der har jeg ikke mulighed for at åbne en port.

men fra mit scanner progam skriver jeg i connekten \\den ip adresse som jeg vil connekte \SQLEXPREES,
Avatar billede Syska Mester
14. juli 2014 - 22:39 #3
"hotspot" er i min verden, et andet ord for et trådløs netværk, som oprettes på en enhed, f.eks telefon eller laptop ... bruger det du på en anden måde her?

Har du slået til så du kan forbinde med TCP/IP til din MSSQL server?
Avatar billede fancy Mester
25. juli 2014 - 23:36 #4
Jeg havde ikke sat under installationen at den måtte kontaktes ude fra derfor denne fejl, tak for interessen læg et svar.
Avatar billede fancy Mester
05. august 2014 - 22:50 #5
svar