Avatar billede christianbroendum Nybegynder
11. juli 2014 - 02:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Menu åbner forkert artikel i Joomla

Hej

Jeg har siden http://www.mink-pelse.dk  .Når jeg trykker på knappen i venstre side med "Opbevaring af pels" , -korrekt URL = mink-pelse.dk/information/opbevaring-af-pels.html, så åbner hovedsiden-pelse.dk/hovedsiden/hovedside.html ? Er det sh404SEF eller hvad?

mvh
Christian
11. juli 2014 - 11:47 #1
Det er vel http://www.mink-pelse.dk/forsiden/forside.html der bliver re-directet til?  Når jeg åbner siden og klikker på opbevaring af pels er det den side jeg får, og det får jeg også når jeg klikker på sidste nye pelse og på solgte pelse.

Har du en redirect i din .htaccess fil?  Når du går ind i filerne, for eksempel gennem FileZilla skal du finde og åbne filen .htaccess .  Hvis du så finder en kodelinje i retning af denne:

RedirectMatch 301 ^(.*)information/opbevaring-af-pels(.*)$ http://www.mink-pelse.dk/forsiden/forside.html

Så kommenter linjen ud ved at placere et # foran, altså

#RedirectMatch ......

og så se om du stadig bliver re-directed.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
11. juli 2014 - 12:39 #2
Hej

Tak for svar. Jeg kan ikke umiddelbart se noget i htaccess fil om redirect 301 men en hel del om rewrite, nedenunder.
Er det sikkerhedsmæssigt ikke en god ide at lægge htaccess fil ud på et forum eller er det ligegyldigt?

##### RewriteEngine enabled - BEGIN
RewriteEngine On
##### RewriteEngine enabled - END

##### RewriteBase set - BEGIN
RewriteBase /
##### RewriteBase set - END

##### File execution order -- BEGIN
DirectoryIndex index.php index.html
##### File execution order -- END

##### No directory listings -- BEGIN
IndexIgnore *
Options -Indexes
##### No directory listings -- END

##### Redirect index.php to / -- BEGIN
RewriteCond %{THE_REQUEST} !^POST
RewriteCond %{THE_REQUEST} ^[A-Z]{3,9}\ /index\.php\ HTTP/
RewriteCond %{SERVER_PORT}>s ^(443>(s)|[0-9]+>s)$
RewriteRule ^index\.php$ http%2://1cfda7cc212e73694e808fccbb485cc3264606e2.web8.temporaryurl.org/ [R,L]
##### Redirect index.php to / -- END
##### Rewrite rules to block out some common exploits -- BEGIN
RewriteCond %{QUERY_STRING} proc/self/environ [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} mosConfig_[a-zA-Z_]{1,21}(=|\%3D) [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} base64_(en|de)code\(.*\) [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} (<|%3C).*script.*(>|%3E) [NC,OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} GLOBALS(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2}) [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} _REQUEST(=|\[|\%[0-9A-Z]{0,2})
RewriteRule .* index.php [F]
##### Rewrite rules to block out some common exploits -- END
##### File injection protection -- BEGIN
RewriteCond %{REQUEST_METHOD} GET
RewriteCond %{QUERY_STRING} [a-zA-Z0-9_]=http:// [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} [a-zA-Z0-9_]=(\.\.//?)+ [OR]
RewriteCond %{QUERY_STRING} [a-zA-Z0-9_]=/([a-z0-9_.]//?)+ [NC]
RewriteRule .* - [F]
##### File injection protection -- END

##### Advanced server protection rules exceptions -- BEGIN
RewriteRule ^administrator\/components\/com_akeeba\/restore\.php$ - [L]
RewriteRule ^administrator\/components\/com_admintools\/restore\.php$ - [L]
RewriteRule ^administrator\/components\/com_joomlaupdate\/restore\.php$ - [L]
RewriteRule ^components\/com_watchfulli\/send\.php$ - [L]
RewriteRule ^templates\/your_template_name_here/ - [L]
##### Advanced server protection rules exceptions -- END

##### Advanced server protection -- BEGIN

RewriteCond %{QUERY_STRING} \=PHP[a-f0-9]{8}-[a-f0-9]{4}-[a-f0-9]{4}-[a-f0-9]{4}-[a-f0-9]{12} [NC]
RewriteRule .* - [F]
## Back-end protection
RewriteRule ^administrator/?$ - [L]
RewriteRule ^administrator/index\.(php|html?)$ - [L]
RewriteRule ^administrator/index[23]\.php$ - [L]
RewriteRule ^administrator/(components|modules|templates|images|plugins)/.*\.(jpe|jpg|jpeg|jp2|jpe2|png|gif|bmp|css|js|swf|html|mpg|mp3|mpeg|mp4|avi|wav|ogg|ogv|xls|xlsx|doc|docx|ppt|pptx|zip|rar|pdf|xps|txt|7z|svg|odt|ods|odp|flv|mov|htm|ttf|woff|eot)$ - [L]
RewriteRule ^administrator/ - [F]
## Allow limited access for certain Joomla! system directories with client-accessible content
RewriteRule ^(components|modules|templates|images|plugins|media|libraries|media/jui/fonts)/.*\.(jpe|jpg|jpeg|jp2|jpe2|png|gif|bmp|css|js|swf|html|mpg|mp3|mpeg|mp4|avi|wav|ogg|ogv|xls|xlsx|doc|docx|ppt|pptx|zip|rar|pdf|xps|txt|7z|svg|odt|ods|odp|flv|mov|ico|htm|ttf|woff|eot)$ - [L]
RewriteRule ^(components|modules|templates|images|plugins|media|libraries|media/jui/fonts)/ - [F]
## Disallow front-end access for certain Joomla! system directories (unless access to their files is allowed above)
RewriteRule ^includes/js/ - [L]
RewriteRule ^(cache|includes|language|logs|tmp)/ - [F]
RewriteRule ^(configuration\.php|CONTRIBUTING\.md|htaccess\.txt|joomla\.xml|LICENSE\.txt|phpunit\.xml|README\.txt|web\.config\.txt) - [F]

## Disallow access to rogue PHP files throughout the site, unless they are explicitly allowed
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} (\.php)$
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !(/index[23]?\.php)$
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f
RewriteRule (.*\.php)$ - [F]
## Disallow access to htaccess.txt, php.ini and configuration.php-dist
RewriteRule ^(htaccess\.txt|configuration\.php-dist|php\.ini)$ - [F]
##### Advanced server protection -- END

##### Joomla! core SEF Section -- BEGIN
RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/index\.php
RewriteCond %{REQUEST_URI} /component/|(/[^.]*|\.(php|html?|feed|pdf|raw|ini|zip|json|file|vcf))$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule .* index.php [L]
##### Joomla! core SEF Section -- END
11. juli 2014 - 13:24 #3
Nej, den kan jeg ikke se min vej igennem.  Kan nogen andre?  (Om det er umagen værd ved jeg ikke, men du kunne jo commente ud, med #, linjerne med RewriteRule en for en for at se, om det skulle gøre en forskel.)
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
11. juli 2014 - 13:38 #4
Ja det kan jeg prøve. Men siger du, at når du trykker på "opbevaring af pelse" så åbner den også siden med opbevaring af pelse med 10 forskellige punkter til opbevaring? Hvis det er tilfældet er det måske noget lokalt på min pc der fejler??
11. juli 2014 - 18:09 #5
Hvis jeg klikker på 'forside' får jeg den side der begynder med 'få pels med hjem på prøve.  Hvis jeg klikker på 'Opbevaring af pelse', 'Sidste nye pelse' og 'Solgte pelse' får jeg den samme side, altså den der begynder med 'få pels med hjem på prøve'.  Hvis jeg klikker på de andre menu items får jeg de sider du sikkert tiltænkte.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
12. juli 2014 - 19:27 #6
ok så der er en fejl, men ved ikke hvordan det løses?
13. juli 2014 - 12:34 #7
Desværre ved jeg ikke hvordan det kan løses.  Jeg gættede på, at der var en .htaccess rewrite, men jeg kan som sagt ikke se noget i din .htaccess fil.

Nu arbejder jeg selv med Joomla.  Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, hvis det var en af mine joomla hjemmesider, der opførte sig sådan.  Måske slette de pågældende artikler og menu items helt og oprette nye med lidt ændrede navne og se hvad der så skete.  Jeg ville nok også prøve, i Global Configuration SEO settings at sætte Search Engine Friendly URLs til no (sorry, mit system er på engelsk.)  Men om det hjælper er et gæt.  Og hvis det med sådan en omvej lykkes, så har du stadig ikke fundet ud af hvad problemet var.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
14. juli 2014 - 02:58 #8
Måske andre har et bud??
22. juli 2014 - 15:07 #9
Der kom så ikke bud fra andre.  Og eftersom spørgsmålet nu er røget ned på side 10 under 'alle kategorier' er det nok tvivlsomt, om der er andre brugere der får øje på det.  Jeg foreslår, at du lukker her (acceptere eget svar,) og hvis problemet stadig er aktuelt kunne du starte på ny og få frisk opmærksomhed, måske på http://forum.joomla.org/ som er specielt for joomla problemer.
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
22. juli 2014 - 15:30 #10
Hej
Jeg fandt ud af at det var program sh404SEF der forårsagede viderestilling. Den laver søgemaskinevenlige URLs men også nogle gange forkerte!!!
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
22. juli 2014 - 15:31 #11
slut