Avatar billede teepee Nybegynder
11. juli 2014 - 11:37 Der er 5 kommentarer

Datapump

Jeg kæmper med at indlæse data i et skema der allerede er oprettet, inkl. constraints som IKKE må disables. Den siger hele tiden parent key not found. Kan jeg ikke sortere rækkefølgen hvori der indlæses eller markere at den ikke skal validere for jeg ved allerede at data er valide.
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. juli 2014 - 12:05 #1
Dit indlæg er lidt selvmodsigende, men sådan som jeg ser det har du to muligheder:

1) Indlæs data i rigtig rækkefølge, dvs. parents først.
2) Deaktiver constraints midlertidigt

Da 1) kan være praktisk talt umuligt, vil jeg gå med 2:

Deaktiver inden start:
SET FOREIGN_KEY_CHECKS=0;

Aktiver efter indsættelse:
SET FOREIGN_KEY_CHECKS=1;
Avatar billede teepee Nybegynder
11. juli 2014 - 12:08 #2
Det kan jeg ikke. Vi kører VPD og andre er stadig på, mens der indlæses data.
Avatar billede teepee Nybegynder
11. juli 2014 - 12:10 #3
Hvordan indlæser jeg i den rigtige rækkefølge?
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. juli 2014 - 12:21 #4
Se det er jo så det gode spørgsmål, manuelt kan du sidde og ordne det, men jeg går ud fra at vi snakker om et stort dump? I så fald kender jeg ikke nogle gode metoder til det, hvorfor jeg stadigvæk ville gå efter 2), måske du bare skal vente til de fleste holder fri - hvis muligt.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juli 2014 - 15:23 #5
Hvis vi nu antager at det er muligt at indsaette data med check - altsaa vi udelukker situationen at R1 kraever R2 og R2 kraever R1.

Hvis vi antager at data er saa smaa at de kan vaere i memory - max. faa GB.

Saa laes data in i en data struktur og sorter den data struktur indtil raekkefoelgen er kompatibel med checks og indsaet saa.