Avatar billede bing89 Nybegynder
12. juli 2014 - 16:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udviklerværktøj f.eks. google chrome.

Hej.

Er der mulighed for at gøre, så ting ikke kan ændres via udviklerværktøjet i browserne (eller kan ses) ?

Hvis man nu bruger javascript til at skjule og vise ting - så skal brugeren jo ikke kunne gå ind i udviklerværktøjet.. ?

Hvordan sikre man sig bedst mod, at folk forsøger at 'hacke' ens koder ?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 17:18 #1
det kan du ikke med javascript - men du kan gøre det meget besværligt. Når scriptet er lavet og aftestet (!) så retter du alle variable-navne til a b c osv, og fjern linjeskift i koden - bare en lang linje. Evt kør lidt nonsens-kode ind bare for at gøre 'udpakningen' sværere.
Avatar billede bing89 Nybegynder
13. juli 2014 - 00:16 #2
Ja okay, jeg troede der var en hurtigere metode :)

Hvordan vil du så gøre, hvis du f.eks. har en ordrebestilling.. Hvor du får javascript til at styre hvilke felter der skal vises ? Hvordan vil du gøre det, så det ikke er muligt at 'fucke up' i det ?

F.eks.:

Side 1 :

Brugeren skal indtaste sine adresse oplysninger m.m.

Side 2:

Brugeren skal indtaste sine kontooplysninger m.m.

Side 3:

Brugeren skal bekræfte ordren..

:) Her skal han jo ikke kunne få vist side 1 via udviklerværktøjet, hvis han i virkeligheden er på  side 3 :)
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2014 - 00:25 #3
Du vil aldrig kunne undgå at brugeren manipulerer med din kode så de brugere der vil fucke det up kan gøre det, men det er vel i bund og grund også ligegyldigt for de er der jo ikke for at bruge siden til det den er beregnet til og derfor ikke i din målgruppe. At det så ikke går galt for andre og for dig i forhold til fx forsøg på snyd handler det om at validere data og flow på serveren.
Avatar billede bing89 Nybegynder
13. juli 2014 - 02:00 #4
Nej okay.  Jeg validerer altid, men jeg troede at der skulle gøres mere, og at der var var mere jeg kunne gøre..

Men tak for hjælpen i hvert fald..

Jeg tænker at I kan dele point.. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2014 - 07:08 #5
Ligemeget med point til mig
Avatar billede bing89 Nybegynder
01. august 2014 - 11:31 #6
Jeg lukker :)