Avatar billede barth Professor
13. juli 2014 - 14:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Internet kan ikke åbne.

Jewg har fået et meget ubehageligt problem. Mit Internet virker ikke mere.

Jeg kører Windows 8 og Internet Explorere. Men pludselig når jeg vil åbne Internettet siger den først at den sidste session sluttede uventet - om jeg vil gendanne. Men uanset hvad jeg gør, ender den med at sige at Internet Explorer holdt op med at fungere, og at Internet lukker programmet og vil give mig besked hvis der findes en løsning.

Jeg har forsøgt systemgendannelse med det hjalp ikke, og jeg har scannet for virus m.v.

Jeg kan heller ikke åbne Internet via links.

Håber på hjælp til hvad jeg kan gøre.
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. juli 2014 - 16:04 #1
Hvis du har en anden browser så prøv med den. Firefox , google chrome , opera eller lignenden. Det er altid en god ide at have flere browsere installeret - ofte vil en side der ser lidt mærkelig ud falde på plads i en anden browser.
Avatar billede barth Professor
13. juli 2014 - 16:12 #2
Jeg har rent faktisk fået downloaded Firefox på min anden computer og har installeret den. Det er jo fint nok, men jeg savner hele min gamle favoritlinje fra IE, og den kan jeg vist ikke importere?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2014 - 19:00 #3
Hvis du går i kontrolpanelet og vælger at fjerne Internet Explorer skulle den gå tilbage til den forrige version af denne. Og alle dine favoritter skulle gerne være der stadig. Når du så får en Explorer der virker, kan du jo som supplement installere Firefox på denne computer også og importere fra Internet Explorer, så du har to fungerende browsere, hvis den anden strejker.

PS Husk det er en Windows opdatering du skal fjerne, så opdateringer skal vises i tilføj fjern program.
Avatar billede barth Professor
13. juli 2014 - 19:41 #4
Jeg har været inde i kontrolpanelet under programmer, men Internet Explorer står der ikke, så jeg ved ikke hvordan jeg kan fjerne den. Kan du give mig et godt råd? Jeg har nemlig også tænkt, at hvis jeg kan afinstallere den, og installere på ny ville problemet være løst. Og hvis jeg søger på Internet i kontrolpanelet kommer der intet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2014 - 19:57 #5
du skal vælge at den viser Windows opdateringer i programmer og funktioner før du får muligheden.
Avatar billede barth Professor
13. juli 2014 - 20:52 #6
Undskyld. Men hvordan gør jeg det?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2014 - 20:59 #7
Har du ikke et punkt til venstre der hedder "vis installerede opdateringer"?
Når du trykker på denne kommer opdateringerne frem
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2014 - 21:02 #8
Hmm Den har de så fjernet fra opdateringslisten. I de andre versioner kan man gøre det.
Avatar billede barth Professor
13. juli 2014 - 22:20 #9
Jeg har rent faktisk vis installerede opdateringer. Og når jeg trykker på den er der en masse. Men IKKE for Internet Explorer. Den kommer heller ikke frem når jeg søger på den.
Avatar billede torben lind Forsker
14. juli 2014 - 08:11 #10
Hej barth.
Lad mig sige med det samme at jeg ikke er win8 mand,med prøv at kigge på dette link om det er noget du kan bruge.
Torben
http://www.technorms.com/34477/uninstall-internet-explorer-11
Avatar billede barth Professor
14. juli 2014 - 10:12 #11
Hej. Tak skal du ha'.

Det har jeg faktisk prøvet, men jeg bliver ikke spurgt om jeg vil afinstallere. Den bliver blot slået fra, og forsvinder fra skrivebordet. Men den er der stadig.
Avatar billede torben lind Forsker
14. juli 2014 - 12:21 #12
Hej barth
Prøv at læse hele denne side der er måske løsningen,men læs den godt især nede I kommentarerne.
Torben

http://stackoverflow.com/questions/20043971/how-to-downgrade-from-internet-explorer-11-to-internet-explorer-10
14. juli 2014 - 12:46 #13
Er det sket 'pludseligt ?

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede barth Professor
14. juli 2014 - 16:39 #14
Tak alle sammen for jeres gode råd.
Nu skete der det, at min Outlook pludselig heller ikke ville virke, og lukkede ned på samme måde som Internet Explorer gjorde. Det har jeg bøvlet med længe, og har lavet flere systemgendannelser. Og tænkt, efter den sidste systemgendannelse virker både Internet og Outlook.
Så jeg lukker spørgsmålet nu. Men tak alle.