Avatar billede esys Juniormester
14. juli 2014 - 12:48 Der er 1 løsning

Udskriver på forkert Zebra-printer

Situation:
Har 2 forskellige Zebra-labelprintere i 8000 kr klassen.
Den ene er gammel og den anden er ny. Det er forskellige modeller.
Den gamle har været brugt uden problemer igennem nogle år.
Den nye printer står på en anden lokation og andet IP-range men de er forbundne via VPN, så printeren kan ses og konfigureres og der kan også printes til den fra serveren.
De er begge installeret med Nice-drivere som er noget nemmere normalt til netværk.
Printerdriverne er konfigureret med hver printers IP-adresse.
Problemet er at der er en robot (på en Windows Server 2008 r2)der skal printe ud skiftevis på den ene printer (feks 100 labels) og dernæst andre labels på den anden printer.
Ved at åbne dokumentstyringen på begge printer-ikoner (på serveren) kan jeg se at jobbene printes ud rigtigt via de forskellige drivere.
Problemet er bare at det alligevel er lidt tilfældigt hvor labelsne rent faktisk fysisk kommer ud. Selvom jobbet ser ud til at printe ud via et ene printerikon så kommer labelen ofte ud på den anden printer.
Jeg har prøvet at ændre portene til kommunikation på port 9101 for den ene printer kun, men lige lidt hjælper det. Den gamle printer kørte oprindelig via Zebra-designer-driver men også ok efter at dens driver blev udskiftet til Nice-driver.
Jeg har reinstalleret driverne flere gange.
Nogen der har en ide til hvad der er galt og evt kan gøres ved det?
Avatar billede esys Juniormester
13. august 2014 - 10:07 #1
Problemet løst med egen specielprogrammering