Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 13:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til win 7 - 64 bit

Hej

Efter jeg har skiftet harddisk i min bærbar pc, så kan jeg ikke få installeret driver til mit graffik kort samt netværkskort.

Min pc er en ASUS UL50V med win 7 - 64 bit
Har prøvet at hente driverne på dette link
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=211&m=UL50VT&os=&hashedid=QqP6p1vDWwn0IIzZ

Hvordan finder jeg en driver som vil virke?

Her et billed af enhedshåndteringen
https://dl.dropboxusercontent.com/u/73934584/pc.jpg

Mvh Kim P
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2014 - 14:30 #1
du mangler måske en driver til bundkortet, så den kan se enhederne korrekt. Har du hentet alt i Utilities? Det virker som om det, der er via pci ikke dur?
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 15:08 #2
Syntes jeg har installeret alt som er muligt, men uden held :-(
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 15:11 #3
Har også installeret alt fra CD med driver til pc.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2014 - 15:15 #4
prøv evt slimdrivers - den går efter hardware-id på enhederne og finder drivere ud fra det.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
pas på evt medfølgende slam. Programmet køres flere gange til den ikke finder mere (og kan herefter fjernes igen).
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 16:47 #5
Den Slimdrivers fik installeret noget. Men så begyndte pc at opføre sig mere mærkelig.
Så måtte fjerne enheden i enhedshåndtering.
Så efter genstart og lidt frem og tilbage.
Så fik jeg pc på nettet igen.

Nu er begge ting væk fra enhedshåndtering.
Men min skærm kan stadig ikke kører højere opløsning end 1024*768 eller 800*600
Har kun de 2 valg muligheder.
Så et eller andet mangler stadig...

Syntes aldrig jeg har bøvlet så meget med driver til denne pc :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2014 - 17:29 #6
der er 4 forskellige UL50V
http://support.asus.com/download/ModelList.aspx?SLanguage=en&keyword=UL50V&type=1
er du sikker på, at din er en T
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 17:40 #7
Der står under bunden af pc:
Model UL50V
MB ver.: UL50VT
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2014 - 17:50 #8
Så er jeg blank på idéer. Har du mod på bare at prøve en gang helt forfra?
Eller, hvis du har den gamle disk, så køre image fra den til den ny, og arbejde videre derfra. Der er programmer, der kan overføre 1:1 og samtidig udvidede til den ekstra plads, der måtte være på ny disk.
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 17:58 #9
Den gamle disk var der sector fejl på.
Men inden jeg fandt ud af sector fejlen, der havde jeg prøvet at geninstallere win på den.
Så hele styresystemet på den gamle disk er væk.

Men tja... Er også selv blank for ideér.
Men der kan vel ikke ske andet end at jeg for brugt endnu et par timer på at format og installere igen, og så håbe skærm fejlen vil rette sig.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2014 - 18:02 #10
Ligger der en recovery-partition på den gamle, som du måske kan flytte over? Muligvis en genvej.
Avatar billede varmeskud Praktikant
14. juli 2014 - 19:14 #11
Da pc var helt ny, der lavede jeg vist sådan en recover DVD
Den må jeg lige prøve i morgen.

Har lige formateret pc og installeret win7 igen.
Denne gang var der ingen problem med netkortet.
Men skærm driveren vil stadig ikke virke :-(
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juli 2014 - 20:54 #12
Prøv lige at se dette
Please install UL50 VGA patch before NVIDIA hybrid VGA driver, and don't install the patch again in WIN7 OS.

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/VGA/VGA_Patch_UL50_WIN7_32_64_z1001.zip

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/VGA/nVidia/VGA_nVidia_WIN7_64_815118688.zip
Avatar billede varmeskud Praktikant
17. juli 2014 - 18:36 #13
Hej igen

Så fik jeg løst mit problem.
Brugte den recover cd som jeg lavede den gang jeg købte pc (for 4-5 år siden tror jeg)

Så nu virker det :-)

Takker for hjælpen.

Ligger du et svar
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. juli 2014 - 21:18 #14
Ligger du et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2014 - 21:24 #15
Hvem ??
Avatar billede varmeskud Praktikant
29. juli 2014 - 17:34 #16
Claes57 burde få point
Avatar billede varmeskud Praktikant
26. november 2014 - 21:49 #17
Intet hørt så derfor lukker jeg