Avatar billede Mateo Nybegynder
14. juli 2014 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire 7520, Sort skærm efter mislykkes opdatering

Jeg sidder med an gammel acer aspire, som min mormor har givet mig fordi hun ikke kan tænde den.
Hun mener selv at det er efter en mislykkes opdatering, som skyltes at strømmen gik imens computeren opdaterede.

Nå jeg trykker på power-knappen kan jeg hører at blæseren og cd drevet tænder hvorefter jeg hører to bip-lyde og computeren genstarter, hvilket den bliver ved med indtil jeg skubber batteriet ud. På intet tidspunkt kommer der lys i skærmen

Jeg har prøvet følgende

-Pille begge ram blokke ud
-Starte med kun 1 ram blok
-Starte uden harddisk
-Pille batteriet ud, holde power-knappen inde, og tænde maskinen    igen.

Jeg mener selv at nulstilling af bios system vil kunne hjælpe, men jeg kan ikke helt hitte ud af det. Håber i har nogle bud på en løsning.

(undskyld jeg er så elendig til at vælge kategori)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2014 - 21:39 #1
Hej og velkommen til.
2 biplyde i opstarten kunne tyde på en fejl i videokortet (grafik kort), som er en del af bundkortet, og det kan ikke etale sig at lave hvis den skal på værksted.
En 7520 må vel være en 5-6 år gammel ikke?
Og den har sikkert ikke blevet renset i blæse systemet i denne tidsperiode, og så kan man risikere at den bliver varm, og på sigt tager skade af det.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2014 - 21:51 #2
Jeg sagde forkert. 2 biplyde alt efter hvilken bios der er i den kan betyde følgende:
http://www.computerhope.com/beep.htm
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2014 - 21:54 #3
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Det kan være problemer med ram som jeg ser det. Har du en anden ramblok du kan prøve?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2014 - 21:55 #4
Har du prøvet at bruge ram i begge slots på skift?
Avatar billede Mateo Nybegynder
15. juli 2014 - 14:03 #5
Mange tak for velkomsten og det hurtige svar:) Jeg har prøvet at skifte begge ram ud, og bruge dem hver for sig i hver sit ram slot, både 1 af gangen og begge 2. Jeg har også prøvet at skifte dem begge ud. Jeg har lidt givet op på den, og som du nævnte har den sikkert også nået en god alder nu. Jeg har købt en SATA 2.5" case, så jeg kan bruge min harddisk som ekstern:)

Mange tak for hjælpen:)

(hvordan lukker jeg den har tråd?)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2014 - 16:19 #6
Man skal gøre det med et svar (til løsninger og pointgivning).
Hvis du mener jeg har bidraget med hjælp, kan du bruge dette svar at lukke med.
Hvis ikke lægger du selv et svar og lukker tråden.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo