Avatar billede mazey Praktikant
14. juli 2014 - 22:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få 2 DIVs ved siden af hinanden ad gangen

Hej Eksperter,

Er det muligt, at stille <div> op, således at de vises side ved side, men automatisk hopper til ny linje, når tabel-bredde er nået.

Eksempel:

En tabel har en bredde på 100px.
<div> inde i ovenstående tabel er med en bredde på 50px. Det vil sige, at <div> står ved siden af hinanden, 2 ad gangen.

<div> skal indgå i noget database-data, så hvis det kunne lade sig gøre, at style div'er så de vil være vist 2 ved siden af hinanden, ville dette være perfekt.

Jeg håber nogen kan hjælpe?
Avatar billede NielsErikP Mester
15. juli 2014 - 00:35 #1
Hej...

Det er lidt forældet at bruge <Table> i dag.. skal man bruge bruges det kun til tabuleret data. Du bruger jo <div> i forvejen så, hvorfor ikke lave det hele i <div>'s? Der udover skal du ikke ligge Html/css kode ind i en database.

Prøv og kigge på dette :

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
            "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>
<head>
<style src="txt/css">
#container {
    width:  105px;
    height:  400px;
    border: 5px solid green;

}
#d1, #d2, #d3 {
    display: inline-block;
}

#d1  {

    width:  50px;
    height: 50px;
    background: red;
}
#d2  {
    width:  50px;
    height: 50px;
    background: blue;
}
#d3  {
    width:  50px;
    height: 50px;
    background: green;
}
</style>
</head>

<body>
    <div id="container">

        <div id="d1">Div 1</div>

        <div id="d2">Div 2</div>

        <div id="d3">Div 3</div>

    </div>

</body>
</html>

Håber du kan bruge det.
Avatar billede mazey Praktikant
15. juli 2014 - 01:02 #2
Hej Niels Erik,

Tak for dit forslag - jeg er godt klar over, at der er blandede holdninger til tabeller, men de kan også bare være nemmere at arbejde med :-)

Når jeg skriver at det er til noget database-data, så er det fordi jeg skal have koblet noget udtræk på, der skal ind i disse div's - jeg skal have stillet min PHP/MySQL kode op til at parse en stor del data ned i de her div's.
Selve udtrækket har jeg intet problem med, men jeg har et problem i at få de her div's stylet så de 'automatisk' aligner sig 2- og 2. Derfor tænkte jeg, at der måske var en style/metode man kunne lave på en div, så den fortsatte med at sætte div's i forlængelse af hinanden indtil bredde x er nået, for den så bare laver ny linje og stater igen.

Håber du forstår .
Avatar billede NielsErikP Mester
15. juli 2014 - 01:41 #3
Hej...

Nu skal jeg lige forstå dig rigtigt... Dit udtræk fra database skal fylde hhv. Div1 og dernæst Div2 med data for dernæst at lade css'en have en "display: inline-block"...
Dit udfyldning af dine div skal nok foregå med php...tror så du skal over  noget JavaScript for at sætte en css property...
Javascript er ikke min store side. Så må springe fra her.
Avatar billede mazey Praktikant
15. juli 2014 - 09:27 #4
Helt OK.

Jeg lukker spørgsmålet og har stillet det mere Javascript specifikt her: http://www.eksperten.dk/spm/996157