Avatar billede submann Nybegynder
15. juli 2014 - 19:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vælg hvad forbindelse jeg skal bruge

Hej

Jeg har lige et lille spørgsmål.

På det skib jeg arbejder på går vi trådløst på nettet, men vi har også et lokalt LAN netværk som ikke er online.

Problemet er at hvis jeg sætter LAN kablet i computeren så går den offline på det trådløse netværk.

Kan man på en måde fortælle computeren at den skal blive ved med at være på nettet via det trådløse netværk ?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2014 - 20:38 #1
Kontrolpanel\Alle elementer i Kontrolpanel\Netværks- og delingscenter
rediger indstillinger for netværkskort
Deaktiver Lan kortet
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2014 - 20:57 #2
og så en mulighed, som du ikke må bruge.
Det lokale lan skal være virusfrit, og er ikke på nettet. Men hvis du satte din pc til at dele over wifi, så ville den acceptere begge samtidig. Men du risikerer så at sætte sikkerhed på lan-nettet i fare (muligvis fyringsgrund - det er adskilt af en årsag).
Avatar billede submann Nybegynder
15. juli 2014 - 20:57 #3
Så kan jeg jo ikke komme på det lokale LAN netværk...
Jeg skal helst kunne komme på internettet og LAN netværket på samme tid...
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2014 - 21:26 #4
Så må du først spørge chefen om det er tilladt at mikse de to netværk. Dvs er der firewall og viruskontrol på det lukkede lan, så du kan tilgå begge uden at ødelægge noget.
Avatar billede submann Nybegynder
16. juli 2014 - 00:21 #5
Det lokale netværk er kun til vores egne computer og en NAS med underholdning, så det må gerne komme på nettet.

Se venligst billede:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/38357719/Netv%C3%A6rk.jpg
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2014 - 09:17 #6
ok - så sker der ikke noget med navigationsudstyr osv.

mens dit wifi kører, så højreklik på lan-kort, og egenskaber/deling. Slå netværksdeling til og sæt den til wifi-kortet. Evt genstart. Så burde begge lan kende til hinanden, og køre samtidig.
Avatar billede submann Nybegynder
16. juli 2014 - 11:29 #7
Det virker desværre ikke...
Hvis jeg gør sådan så kan jeg komme på nettet men ikke på netværket...

Kan det være noget ip noget ?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2014 - 11:59 #8
jeg har så ikke arbejdsnetværk/hjemmenetværk - men privat/offentligt og der virker det.
Hvis du jf billedet klikker på foretag fejlfinding af problemer mens begge er koblet til, kommer der så en forklaring?
Avatar billede submann Nybegynder
16. juli 2014 - 13:02 #9
Så kommer den med denne besked:
Der kan ikke kommunikeres med enheden eller ressourcen (primær DNS-server
Men den retter den ikke, den registrere det bare...
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2014 - 13:11 #10
Tyder på, som du også var inde på, at den ikke får tildelt ip-adresse korrekt. Muligvis routeropsætningen.
Avatar billede submann Nybegynder
16. juli 2014 - 18:45 #11
Nåå...
Jeg dropper det for nu, jeg må bare ned og kravle hver gang jeg skal skifte netværk...

Smid et svar så jeg kan få lukket... ;o)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2014 - 19:15 #12
bare luk selv
Avatar billede submann Nybegynder
16. juli 2014 - 23:41 #13
OK...

Tak for hjælpen... ;o)