Avatar billede TcBeerz Nybegynder
16. juli 2014 - 10:10 Der er 7 kommentarer

Min stationær pc kan ikke starte nogle gange og slukker når jeg spiller spil.

Hej

Jeg tænkte om i kunne hjælpe mig .
Jeg har et problem med min computer som ikke kan starte nogle gange, Jeg kan få den i gang hvis jeg slukker og tænder bag på kabinettet (ved strømstikket) et par gange.
Så slukker min pc også når jeg spiller spil, jeg har læst mig lidt frem til at det kan være min Strømforsyning/lille flade batteri i bundkortet eller at jeg mangler køling i min pc men jeg har vandkølning + blæser i.

Håber i kan hjælpe mig med mit problem så jeg ved hvad jeg skal gøre for jeg er lidt på bar bund . :)
Avatar billede shako Novice
16. juli 2014 - 11:11 #1
Det første jeg ville gøre var at hente et program som kan overvåge temperaturer - fx Piriform's Speccy. Derefter kan du holde øje med om nogle af dine komponenter nogensinde nærmer sig >80 grader.

Det lille CMOS batteri tror jeg ikke er skyld i dine problemer, det er nok snarrere strømforsyningen.

Det bedste ville nok være at konstant måle spændingen på PSU'en, men da det kræver en del specielværktøj er det måske ikke en god løsning for dig.

Hvilken computer har du? (PSU/GPU/CPU etc)?
Avatar billede TcBeerz Nybegynder
16. juli 2014 - 12:18 #2
Mine grader ligger på 30-40 :) så det er vist meget godt .

CPU Type:
    AMD Phenom(tm) II X6 1090T Processor.

PSU Type:
Har Zalman tech zm600-hp.
Avatar billede TcBeerz Nybegynder
16. juli 2014 - 12:25 #3
Mit Grafikort er MSI GeForce GTX 770 .
Avatar billede TcBeerz Nybegynder
17. juli 2014 - 11:50 #4
Kunne du bruge mine oplysninger til noget ?
Avatar billede shako Novice
18. juli 2014 - 10:30 #5
Det virker som om det er en rimlig ny computer - hvis den er købt inden for reklamations perioden ville jeg nok forsøge at få den repareret under garantien, da der højst sandsynligt er tale om en hardwarefejl.
Avatar billede TcBeerz Nybegynder
18. juli 2014 - 11:41 #6
Jeg samlet selv min computer men det var tilbage i 2011 så det kan jeg ikke. Det er kun mit Grafikort som er nyt da det gamle brændte sammen.
Men kunne det ikke være min PSU ? Fordi så tænkte jeg at jeg kunne købe en ny og prøve det. Hvis det ikke er det som er problemet kan jeg altid bytte det igen.
Avatar billede TcBeerz Nybegynder
21. juli 2014 - 13:29 #7
Det var min strømforsyning :)
Men tak for hjælpen Shako .