Avatar billede bunga Nybegynder
17. juli 2014 - 09:05 Der er 9 kommentarer

Hjælp til facebook

Hej alle

Jeg er i forbindelse med butikken ny på FB, og har der et problem.
En tidl kollega som ikke er i min venne liste kan se de som jeg har som venner, når han er  på Facebook.
Jeg kan intet se af hans, og det er fint.

Hvordan kan det være at han som nok en af de eneste jeg kender kan se mine venner når han IKKE er ven med mig ??

Jeg skal have lukket for dette, men han må gerne kunne skrive til mig stadigvæk- har nogen en ide ??

Jeg har prøvet flg : indstillinger, så blokering, og der kan jeg se begrænset liste - men hvad vil ske hvis jeg sætter ham på der ??

HJÆLP

Bunga
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. juli 2014 - 10:26 #1
Hvis du går ind på oversigten over dine venner, skulle der gerne i øverste højre hjørne være en knap med en blyant som ikon. Tryk på den og vælg "Edit privacy" (kører på engelsk, ved ikke hvad det hedder på dansk, men det er det nederste af de to punkter i listen). Der kan du vælge, hvem der skal kunne se, hvem du er venner med.
Avatar billede bunga Nybegynder
17. juli 2014 - 10:37 #2
Hej fedeko

Nu kommer min manglende viden så helt til sin ret.
Min udgave af fb er under 3 måneder gammel tror du det har betydning ??
Vil du mene jeg kan finde personen selvom jeg ikke har vedkommende som ven nu ??
Oversigt venner ser jeg slet ingen steder på min skærm
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. juli 2014 - 11:24 #3
Udgave?? Hmm, vi skal vist lige have styr på, hvordan du går på Facebook? Via en app (smartphone, tablet osv) eller via på en PC via en almindelig browser (Internet Explorer, Chrome, Firefox, Safari osv.)?
Avatar billede bunga Nybegynder
17. juli 2014 - 14:33 #4
Jamen er oprettet og går primært ind via pc hjemme, men kan dog komme på også via smartphone.
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. juli 2014 - 14:48 #5
Hvis du går på fra din PC, og går ind på oversigten over dine venner, så skulle den gerne se nogenlunde sådan her ud (har lige anonymiseret det hele lidt, og så står dit formentlig på dansk):

http://gupl.dk/712432/

Hvis den gør det, så prøv at trykke på den knap, som jeg har sat en rød firkant omkring.
Avatar billede bunga Nybegynder
17. juli 2014 - 15:07 #6
Bingo tror sgu jeg fandt det.
Nu står der at det kun er venner der kan se det, den stod som offentligt.
Men kan det godt passe hvis den stod ved offentlig at andre så bare har kunne se med ???
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. juli 2014 - 15:12 #7
Sådan! :-) Jepper, de ting der står til at være offentlige, kan ses af alle. Så det kan godt anbefales lige at tjekke sine privatlivsindstillinger igennem.

Jeg tillader mig at lægge et svar, da du jo fik løst dit problem.

Se evt. nedenstående video, hvis du er i tvivl om, hvordan man accepterer det.
https://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede bunga Nybegynder
17. juli 2014 - 15:28 #8
Det ser fint ud, tak for hjælp
Skal jeg gøre mere her på siden for at vise tak til dig ??
Avatar billede MADOlsen Forsker
21. juli 2014 - 08:36 #9
Hvis du lukker spørgsmålet, ved at acceptere mit svar, som vist i videoen i indlæg #7, så er det helt efter bogen :-)