Avatar billede jgormm Juniormester
17. juli 2014 - 16:37 Der er 10 kommentarer

Java_problemer

Jeg bruger Win8 og MS Explorer. Når jeg prøver at opdatere Java får jeg følgende fejlmelding: 'The wizard was interrupted before Java 7 Update could be completely installed'.

På Javas hjemmeside får jeg at vide at opdateringen er installeret. Men Java optræder ikke i listen over installerede programmer. Endvidere kan jeg godt komme på min netbank via NemID men ikke på andre hjemmesider, der bruger NemID, som fx borger.dk.

Er der nogen der kender problemet/en løsning?
Avatar billede conz Juniormester
17. juli 2014 - 16:52 #1
Prøv hente Rivo Uninstaller (gratis version) og fjerne Java. Også hent det igen fra ninite.com, ved at krydse Java af under Frameworks, hente det og kører installeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2014 - 17:34 #2
du skal ikke under noget omstændigheder hente java fra andre steder end java.com selv.
gå ind på http://www.java.com/en/download/manual.jsp
hent begge versioner
Windows Offline (32-bit)
Windows Offline (64-bit)
så er de på din pc - men ikke installeret - du skal nu køre de to pakker (en ad gangen).
Efter endt installation kan du slette de to hentede pakker. Og så ind på link en gang til - der er en "Remove Older Versions" - kør den.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2014 - 22:50 #3
#1 REVO ;-) Problemet er at man ikke altid kan se java i REVO.

#2 ! Jeg vil fjerne gammel version af Java først.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2014 - 03:08 #4
#3 hvis du fjerner gamle versioner før den nyeste er indlæst, så vil den stadig have én liggende - den går jo ud fra, at du stadig vil have java på maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2014 - 08:52 #5
Jeg er enig i #1 med at fjerne den tidligere version. Og bagefter havde det måske været en ide at køre CCleaner og rydde op på maskinen før man prøver at installere den nye version, så man ikke bruger "gamle oplysninger" der kan ligge gemt i registreringen.
Jeg har brugt Revo før til dette, og for mig virkede det dengang. Men det er et stykke tid siden jeg har fjernet java med den.
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede jgormm Juniormester
18. juli 2014 - 11:07 #6
#1: Ja, jeg har prøvet med REVO men kan ikke se Java i REVO.

#2: Når jeg prøver at fjerne gamle versioner af Java med værktøjet på Javas hjemmeside får jeg at vide at Java er opdateret. Måske er det et forkert link til værktøjet, som jeg har fat i?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2014 - 12:15 #7
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. juli 2014 - 13:08 #8
Prøv denne fremgangsmåde:
Afinstaller java med Windows egen afinstallationsværktøj, eller med CCleaner.
Lad CCleaner rydde op efter afinstallationen, dernæst kan du lade RevoUninstaller køre en scanning efter ubrugelige filrester, CCleaner finder ikke det hele.
Fjern hvad den måtte finde.
Dernæst forsøger du igen en  installation af Java.
Vær opmærksom på, at du skal være i "Desktopvisning i Windows 8 for at kunne installere Java.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2014 - 10:01 #9
#4 hvis du fjerner gamle versioner før den nyeste er indlæst, så vil den stadig have én liggende

Jeg har kun en version af java liggende på computeren jeg ved ikke hvorfor nogle vil havde to udgaver at java liggende på deres computer - dobbelt risiko !
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=java+sikkerhedsbrist

@jgormm
Hent JavaRa fra Singular hjemmeside, Vælg "Stable version" - udpak filen !
http://singularlabs.com/software/javara/javara-download/

JavaRa skal køre med administrator rettigheder, i stifinder i "Overførelser" øverst oppe til venstre højre klikker du på installationensfilen og vælger "Kør som administrator".
http://i.imgur.com/M8hufEU.png

Klik på Remove JRE - følg vejledningen i JavaRa.
http://i.imgur.com/I81DFk2.png
Avatar billede jgormm Juniormester
08. august 2014 - 10:09 #10
Problemet er hermed løst på en simpel måde: Under installationen skal man oprette en ny destinationsmappe. Java bliver nu installeret og kører som den skal.