Avatar billede Gerngross Nybegynder
19. juli 2014 - 13:46 Der er 3 kommentarer

Lenovo bærbar Win8 - mousepad fryser ved tryk på tastaturet

Hej Eksperten.

Når jeg f.eks. sidder i spil og skal skifte mellem mousepad og tastatur hurtigt, så går der omkring et sekund fra jeg har trykket på tastaturet til jeg kan bruge min mousepad igen.

Jeg ved at det hedder Palmcheck og at der på er engelsk forum at  man skal gøre sådan her:

"Try this:

1) Open the Control Panel
2) Double click on Mouse
3) Select UltraNav
4) Select TouchPad Settings
5) Select Smart Check Settings
6) Locate the PalmCheck feature and move the slider to the left toward Minimum."

Men jeg kan ikke finde "UltraNav"

Ville høre om i kunne hjælpe - tak på forhånd

Mvh. Gerngross
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 18:42 #1
Slet dog ultranav og benyt Windows'. Jeg bruger bare synaptics på min yoga 2. Men den kan sikkert også bare fjernes ved dog ikke om jeg/vi mister Windows 8 funktionerne på touchpadden..

Ligger den ikke bare i enhedshåndtering som "lenovo pointing device" ?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 18:56 #2
installer evt v. UltraNav driver v15.1.19.0, den skulle ikke have de nævnte symptomer..

Men ellers åbn kontrolpanel
1skriv "mus" i søg
2vælg den første, "skift indsstillinger for mus"
3Den sidste fane skulle gerne være "rød" du ved, som når man går ind i skærmopløsning og har installeret et grafikkort, der er flere indstillinger.
4Her skal du finde sensitivitet, og sætte den under 3.

Men hent den generiske fra http://www.synaptics.com/

vh
Avatar billede Gerngross Nybegynder
18. august 2014 - 00:23 #3
Tak for svarene, men jeg har ikke UltraNav (svar til din sidste kommentar), og når jeg når til step 2, vælg den første, "skift indstillinger for mus". Er det hverken en fane eller knap nogen steder?

Men er det du siger at jeg skal prøve og hente UltraNav?