Avatar billede Lundhus Nybegynder
20. juli 2014 - 09:36 Der er 1 kommentar

Meget frigang i pedalerne

Hej. Min datter har været ude og cykle, men nu har hendes  kæde faldet af, den har jeg fået sat på.hjulet sad skævt, har jeg nu fået rette op. Men nu er det som om fodbremsen holder igen. Når jeg cykler er det som om den ikke rigtig tager  ordentlig ved. Hvad skal jeg gøre
Avatar billede Antlars Novice
20. juli 2014 - 10:28 #1
Sammenholdt med din overskrift kunne det tyde på tørt/rustent bagnav (der hvor kæden gå på baghjulet). -Måske kan du afhjælpe det med en god gang petroleum (rustløser). Når navet ved tandhjulet er godt gennemvædet bevæger du pedalerne frem og tilbage mange gange for evt. at løsne.
PS. Din kæde må heller ikke være for stram.