Avatar billede jjmb Nybegynder
20. juli 2014 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til preg_replace

Hejsa

hvordan gør jeg dette med en regular expression:

hvis sidste tegn i en linie er et kolon og der ikke er nogle mellemrum skal linien gøres bold?

altså

test:

skal blive til

<span class='bold'>test</span>

håber nogen kan hjælpe.

Vh
Jannik
Avatar billede jjmb Nybegynder
20. juli 2014 - 19:31 #1
glemte at sige det skal laves i php:)
Avatar billede conz Juniormester
21. juli 2014 - 08:30 #2
Regex udtrykket må være noget i retningen af:

[A-Za-z]*[0-9]:\n

Så ser den efter linjer, der kan indeholde alle bogstaver og tal, og som slutter på et linjeskift.

Jeg har ikke lige kontrolleret udtrykket, så det er nok en god idé at kører det igennem en regex checker. Bemærk også at den ikke matcher på specialtegn.
Avatar billede conz Juniormester
21. juli 2014 - 17:06 #3
Hov, det skal selvfølgelig ikke være * men ? og det skal naturligvis også efter tallene:

[A-Za-z]?[0-9]?:\n
Avatar billede jjmb Nybegynder
23. oktober 2014 - 08:54 #4
lukker tråden