Avatar billede RandomName Nybegynder
21. juli 2014 - 16:59 Der er 1 kommentar

Passer HDMI?

Jeg har netop fået et nyt skærm. Der kan bl.a VGA og HDMI tilslutning.
Da VGA ikke skulle være så godt, vil jeg hellere bruge HDMI, og jeg vil endnu hellere bruge HDMI v2 end HDMI v1.4
Mit spørgsmål er så:
Passer HDMI v1.4 stikker til HDMI v2. Altså kan de blive plugget til samme HDMI input?
Avatar billede Antlars Novice
21. juli 2014 - 17:26 #1
prøv at se her:
HDMI 2.0 er bagud kompatibel med alle tidligere HDMI versioner, så der vil f.eks. ikke være noget problem i at bruge et HDMI 2.0 kabel i en HDMI 1.0/1.4 certificeret port. HDMI 2.0 understøtter ligeledes alle funktioner/muligheder som tidligere standader har tilbudt.

Et HDMI 2.0 kabel er opbygget præcis på samme måde som et HDMI 1.4 kabel. Det vil sige at der ikke er nogen fysisk forskel mellem et HDMI 2.0 kabel og et HDMI 1.4 kabel.

Det vil sige at såfremt kvaliteten på et HDMI 1.4 kabel er god nok, så understøtter et HDMI 1.4 kabel allerede de nye funktioner i HDMI 2.0 standarden.
http://www.av-cables.dk/artikel/hdmi-kabel.html#10