Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 04:38 Der er 15 kommentarer

hjælp til json

hjælp til json ønskes
når jeg modtager mail på fra min mail form
ser det sådanne ud

Test å Testersentest@tester.dkågade 443333 Bæksø11223344dette er en test med ø æ og å

bure se sådanne ud

Test å Testersen
test@tester.d
kågade
443333 Bæksø
dette er en test med ø æ og å

samt "sender navn står ikke med æøå" og ville genre hvis muligt have tidspunkt på hvornår den er sendt  under sendt ( tidspunkt står der bare ingen )

Kodningen ser sådanne ud

    private function sendEmail(){
        $mail = mail($this->email_admin, $this->subject, utf8_decode($this->name. $this->email. $this->adresse. $this->postnummer. $this->mobil. $this->message),
            "From: ".$this->name." <".$this->email.">\r\n"
            ."Reply-To: ".$this->email."\r\n"
        ."X-Mailer: PHP/" . phpversion());

        if($mail)
        {
            $this->response_status = 1;
            $this->response_html = '<p>Tak for deres email!</p>';
        }
Avatar billede repox Seniormester
22. juli 2014 - 11:05 #1
Hvad har det med JSON at gøre?
Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 11:18 #2
det er koret i json
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juli 2014 - 11:47 #3
Det er slet ikke JSON - men det er vel kodet i PHP. Du kan prøve dette for noget af dit problem:

        $mail = mail($this->email_admin, $this->subject, utf8_decode($this->name . "\n" .  $this->email . "\n" .  $this->adresse . "\n" .  $this->postnummer . "\n" .  $this->mobil . "\n" . $this->message),
Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 12:31 #4
tak det hjælp  så har jeg kun 2 ting mere jeg ville elske at få klaret...

ville genre ha et lineskift mere mellem mobil og beskeden

og så ville jeg elske hvis jeg kunne få æ ø og å med i

"From: ".$this->name." <".$this->email.">\r\n"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juli 2014 - 12:37 #5
Jeg ved ikke hvilket tegnsæt du anvender, men måske du blot skal bruge utf8_decode en gang til.
Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 12:38 #6
HAr fået den sidste med æ ø og å med nu  så nu mangler kun en enkelt skille stykke mere
Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 12:40 #7
$mail = mail($this->email_admin, $this->subject, utf8_decode($this->name . "\n" .  $this->email . "\n" .  $this->adresse . "\n" .  $this->postnummer . "\n" .  $this->mobil . "\n" . $this->message),

kan jeg på en eller anden måde mellem mobil og message  få en linebrud mere ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. juli 2014 - 12:46 #8
Øhm, ja. Du laver bare en mere af \n
Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 12:51 #9
takker  det virker efterhånden sådan som jeg genre ville nu er der kun et ! men

hvorfor viser den ikke hvilken dato og kl. det er sendt som det normal gør...

der står bare ingen
Avatar billede morten-markussen Praktikant
22. juli 2014 - 23:34 #10
selv om du ikke samler pints  svare du så ikke så man kan give dig pluds
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juli 2014 - 11:15 #11
Hvis du skal have en afsendelsesdato på kan du formentlig udvide

            "From: ".$this->name." <".$this->email.">\r\n"
            ."Reply-To: ".$this->email."\r\n"

til

            "From: ".$this->name." <".$this->email.">\r\n"
            ."Date: ".date("r")
            ."Reply-To: ".$this->email."\r\n"
Avatar billede morten-markussen Praktikant
23. juli 2014 - 12:57 #12
Erik Du er sku en vidunderlig mand......
tusinde tak for hjælpen
Avatar billede morten-markussen Praktikant
14. august 2014 - 13:28 #13
Erik....    har lige brug for din Expert viden igen igen *SS*

Hvis jeg nu genre vil ha den automatisk fremviser
ip adressen på den der sender mail formen... i den mail der kommer til mig...

hvad så *SS*
Avatar billede morten-markussen Praktikant
06. oktober 2014 - 13:56 #14
erik lukker den her  hvis du vil ha points må du lige skrive
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. oktober 2014 - 21:37 #15
Hovsa - overså dit spørgsmål om IP-adresse. Er den klaret?

Jeg samler slet ikke på point, tak. Accepter blot dit eget svar.