Avatar billede bommerskald Nybegynder
22. juli 2014 - 11:57 Der er 13 kommentarer

Adgangskode windows 8/geninstallation

Min mor har arvet en bærbar med windows8 installeret på. Når vi starter bærbar op, beder den om en adgangskode, som er hængt op på en hotmail-adresse. Vi har ingen anelse, hvad denne kode er, så lige nu , kan hun ikke bruge bærbaren. Jeg vil gerne geninstallere windows 8.  Har jeg nogen mulighed for det, når jeg ikke kan komme ind på pc? Håber der er nogen kloge hoveder, der kan hjælpe? :-)
22. juli 2014 - 14:36 #1
... den er sansynligvis 'født' med WIN8 ?

Så en [Factory Recovery] burde kunne gøre det ?

Fabrikat, type, model på PC'en ???
Avatar billede bommerskald Nybegynder
22. juli 2014 - 14:47 #2
ACER Apire M5-581T(G)
Modelnr.: Q5LJ1
22. juli 2014 - 15:02 #3
ALT [F10] straks efter PowerON ...

[Acer Recovery Management] skulle dukke op.

Vælg [Restore system from factory default]

Dette vil 100% GENINSTALL din PC ... alt andet vil blive slettet.

Vi ta' en del (Microsoft] minutter  :-)

Og følg guiden derefter ...

NÅR du er helt kommet på, så straks til

WINDOWSUPDATE

...

Så tager vi den derfra ...
22. juli 2014 - 15:03 #4
...se også

www.eksperten.dk/guide/1552

senere ...
Avatar billede bommerskald Nybegynder
22. juli 2014 - 16:18 #5
Jeg har forsøgt at trykke alt+f10 efter opstart, men det lykkedes ikke, så fandt jeg en anden måde. Jeg trykkede F2 for at komme ind i Bios. Herefter trykkede jeg save og exit og så startede pc automatisk igen, og jeg kunne herefter trykke alt+f10. Dette ligner dog noget windows 8....Jeg får dog en mulighed der hedder nulstil din pc. Det har jeg så forsøgt, men jeg får meldingen "pc´en kan ikke nulstilles. Der mangler en krævet drevpartition". Vil det sige, at jeg skal ind og lave et ekstra drev, og hvordan gør jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 17:07 #6
Jeg har forsøgt at trykke alt+f10 efter opstart, men det lykkedes ikke

#5 Har du gjort det rigtig ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=H2xoMEPfiPQ

Det har jeg så forsøgt, men jeg får meldingen "pc´en kan ikke nulstilles. Der mangler en krævet drevpartition

Er den købt med Windows 8, eller er det "mast ind" ved at slette alle partioner på harddisken. Det kunne tyde på at Recovery partionen er i stykker eller slettet.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 17:17 #7
Der er mulighed for at hente eRecovery til Acer. Jeg ved ikke om det koster noget.
http://store.acer.com/store/aceramer/en_US/eRecovery
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 17:28 #8
Man kan få adgang til en computer med Windows 8 ! Med Lazesoft password recovery. Programmet kan ikke slette adgangs koden men vil i stedet oprette en ny konto ! Man skal bruge programmet som om man ville slette administrator kontoen.

Følg denne vejledning.
http://www.lazesoft.com/forgot-windows-admin-user-password.html
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 17:49 #9
http://www.oldergeeks.com/downloads/file.php?id=242

Den er helt lovlig, brugen heraf kan så diskuteres, du skal have den brændt på skive fra et iso link du finder i bunden, stort grønt download link.

Herfra NT / windows password / Regestry editor, sætte kodeord for administrator kontoen, evt bare "1234", boote i fejlsikret tilstand og logge ind som administrator og slette den anden profil og oprette en ny, evt lokal. Du kan hvis tidligere brug ikke er privat, blot ændre koden på den eksisterende konto, og logge ind (uden internet) og oprette en ny.

/J
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2014 - 19:37 #10
#9 Har du prøvet det program i Windows 8 ?

Man behøver ikke at diskutere lovligheden i den slags programmer - de er lovlige - man må også ringe efter en låsesmed hvis man har glemt sin hoveddørsnøgle.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 21:26 #11
ja jeg har, ellers ville jeg ikke foreslå det.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 21:29 #12
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/ det er den fætter han skal benytte, men jeg havde nu købt et nyt Windows, da det umiddelbart lader til at spørgeren ikke kender til ejeren af pc'en, og nej du har fuldstændig ret, ville også have morset et magnet link til usb boot, men så ville jeg nok få skæld ud over torrents :)... noget bitcher mens andre er ligeglade...
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 21:32 #13
Nå doh, på ovenstående link er der en usb løsning, så skal han ikke til at hente og brænde :)