Avatar billede Caskr Nybegynder
22. juli 2014 - 15:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Chrome/IE virker ikke på hjemmenetværk

Hej eksperter

Jeg har for ganske få uger siden fået ny computer med Windows 8.1. Den har virket upåklageligt indtil for få dage siden, hvor den pludselig ikke ville gå på nettet på mit trådløse net derhjemme - hverken med Chrome, som jeg normalt bruger, eller Internet Explorer. Når jeg åbner Chrome bliver skærmen "hvid" og cursoren står og kører mens siden skriver "svarer ikke".  Når jeg åbner IE virker det lidt mere sporadisk, dvs. jeg kan komme på nogle websites, men det går meget langsomt og til sidst går den også død. En anden ting er, at start-knappen i nederste venstre hjørne også er blevet meget langsom om at åbne op. Jeg har for nyligt installeret Windows opdateringer og derudover kører jeg med Panda antivirus.

Det skal lige siges, at computeren kører fint, når jeg logger på andre trådløse netværk, selv med internetdeling fra min iPhone. Men da jeg snart skal lave eksamen derhjemme, og derfor er afhængig af et stabilt net, håber jeg at en eller anden kan hjælpe mig :-)

Hilsen Camilla
Avatar billede Caskr Nybegynder
22. juli 2014 - 15:40 #1
Bonusinfo: Internetdeling virker heller ikke derhjemme, men åbenbart kun når jeg sidder i toget. Både internettet på telefonen og wifi derhjemme er fra 3. Når jeg kører Windows netværksdiagnosticering, finder den ikke noget... Når jeg bruger min telefon til at gå på nettet, virker både wifi og mobilnetværket.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 16:54 #2
"ganske få dage" -> jeg vil anbefale dig en systemgendannelse, du fanger den gennem:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/system-restore

Skriv tilbage om det løser problemet, det skulle umiddelbart ikke slette dine filer eller programmer, men i værste tilfælde skal de blot geninstalleres, tag evt backup af filer hvis du er i tvivl.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. juli 2014 - 16:55 #3
how, det var til windows 7, men fremgangsmåden er nogenlunde ens, kig evt her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=dk&lc=da&dlc=da&docname=c03532348
23. juli 2014 - 14:00 #4
... har du andre computer enheder på din (hjemme)forbindelse ?

Hvis det er via en (trådløs)router (forventer jeg dog), så SLUK den helt et 'par minutter' ... tænd igen og så ???
Avatar billede Caskr Nybegynder
23. juli 2014 - 16:33 #5
Hej

Tak for jeres svar og foreløbige hjælp :-)

Jeg har forsøgt at lave en systemgendannelse 4 gange nu - hver gang får jeg en fejlmeddelelse 0x80070005, der siger, at der er en fil, der ikke er adgang til muligvis pga. antivirus program. Jeg har deaktiveret mit antivirus program i selve programmet og i Windows taskmanager og den vil stadig ikke gendanne.  Hvad gør jeg så? Skal jeg afinstallere Panda antivirus helt?

Vores router har været tændt/slukket flere gange.

Hilsen Camilla
Avatar billede Caskr Nybegynder
24. juli 2014 - 08:57 #6
Tak for svar :-) Jeg har forsøgt at lave en systemgendannelse 4 gange nu - hver gang får jeg en fejlmeddelelse 0x80070005, der siger, at der er en fil, der ikke er adgang til muligvis pga. antivirus program. Jeg har deaktiveret mit antivirus program i selve programmet og i Windows taskmanager og den vil stadig ikke gendanne.  Hvad gør jeg så? Skal jeg afinstallere Panda antivirus helt?
Avatar billede Caskr Nybegynder
24. juli 2014 - 21:33 #7
Hej jokkejensen

Jeg afinstallerede Panda og fik gendannet computeren og installeret Panda igen. Det lader til, at det virker nu. Så jeg takker for det gode forslag :-)

Hilsen Camilla
Avatar billede Caskr Nybegynder
19. november 2014 - 20:08 #8
Sagen er løst.