Avatar billede kimkrog Nybegynder
22. juli 2014 - 22:14 Der er 7 kommentarer

PC vågner ikke efter dvale

Min computere vågner ikke efter at have været sat i dvale. Computeren starter godt nok, men mine skærme viser ikke noget og går i strømbesparende mode igen efter 3-4 sec.
Samtidig ser det heller ikke ud til, at der er strøm til hverken keyboard eller mus (Begge er USB).

Jeg har prøvet at tage batteriet ud af bundkortet, hvilket et andet forum forslog, men det ser ikke ud til at have hjulpet noget.

Jeg har opdateret windows updates og bundkortet skulle have nyeste chipset update, jeg har også brugt "SlimDrivers" og søgt efter opdatering - og alt skulle være up to date.

PC'en:
- Bundkort: Gigabyte P67A-UD3
- CPU: i7-2600K @ 3.4 GHz
- Ram: 8 GB
- GFX: nvidia geforce GTX 470
- 2x samsung syncmaster

Er der andet I skal vide for at kunne hjælpe, så sig endelig til :)

mvh. Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2014 - 20:27 #1
Lukker computeren normalt ned når du trykker en enkelt gang på start knappen? Hvis den gør, så prøv at se om den så starter normalt op bagefter.
Har du været inde og ændre på strømstyringen i bios siden usb ikke får strøm? Har du et ps2 tastatur, så du kan komme derind og tjekke det? http://www.computer-adviser.com/keyboard-problem.html
Avatar billede kimkrog Nybegynder
25. juli 2014 - 21:22 #2
Jeg har ikke noget ps2 keyboard desværre..
Computeren slukker fint ved at trykke en enkelt gang på powerknappen, og starter også normalt op igen efter.

Glemte at sige at jeg godt kan starte pc'en ved at trykke på en tast på keyboardet, men at den ikke starter ordentlig op eller viser noget på skærmene.

Jeg har en enkelt gang prøvet at computeren startede op efter dvale ved at jeg trykke på powerknappen, der stod så noget med at skærmdriveren var holdt op med at virke ("Skærmdriveren er stoppet med at svare og er genoprettet").. Og siden har jeg heller ikke kunne starte den ved powerknappen.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 08:37 #3
Kunne lyde som om din driver ikke er helt i orden. Har du været på producentens hjemmeside til grafik og se om en nyere driver var til stede.
Har du prøvet at deaktivere dvale, genstarte computeren og aktivere dvale igen, for at se om det løser dit problem?
Avatar billede kimkrog Nybegynder
29. juli 2014 - 15:15 #4
Mine gfx driver er up do date.

Hvordan deaktiverer jeg dvale?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juli 2014 - 16:39 #5
styresystem?
Avatar billede kimkrog Nybegynder
29. juli 2014 - 19:19 #6
windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juli 2014 - 09:07 #7