Avatar billede newbe-1 Nybegynder
23. juli 2014 - 05:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

E-mail med ssl/tld

Hvis man som almindelig e-mail modtager skal sætte sin e-mail op, hvordan er det så mere usikkert ikke, at bruge ssl/tls, men bare kører uden?

Er det sådan at alle kan læse med ved at jeg ikke bruger ssl/tld og ved at jeg bruger det så er det kun de erfarne der kan læse med?
23. juli 2014 - 11:55 #1
TLS/SSL er en krypteringsprotokol - http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Sockets_Layer.

I forhold til mail, så vil mails der ikke er overført fra serveren til din PC med SSL kunne læses som ren tekst.

Det kræver dog at "den ondsindede person" kan koble sig på forbindelsen et eller andet sted mellem serveren og din PC med et pakke sniffer/analyse program, så som Wireshark.
Avatar billede newbe-1 Nybegynder
31. juli 2014 - 00:39 #2
Tak.. Kan du lægge et svar
31. juli 2014 - 00:42 #3
:)