Avatar billede HansJorgenJK Nybegynder
23. juli 2014 - 10:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VBA .End(xlDown).Row med If Then funktion

Hej Eksperter

Jeg sidder og brygger på et script der skal finde en værdi i fanen PIMS_FLOC som passer med den værdi jeg trykker på i min ListBox.

Hvis værdien findes i PIMS_FLOC skal 4 andre værdier hentes og listes i mine 4 combobox'e. Derefter sendes scriptet ned til nederste linie i rutinen for ikke at køre gennem det programmering som vil overskrive det data jeg lige har hentet.

Hvis værdien ikke findes skal scriptet køre videre med en anden del programmering som virker helt fint.

Mit problem er at det virker som om scriptet enten springer min søge og If funktion over. eller også finder den ikke min test værdi, som jeg selvfølgelig er sikker på ligger det rigtige sted for at den kan finde den.

Her er min kode:

Dim hjrow As Long
Dim hjPIMSEndRow As Long

hjPIMSEndRow = PIMS_FLOC.Cells(1, 1).End(xlDown).Row

        For hjrow = 1 To hjPIMSEndRow
            If PIMS_FLOC.Cells(hjrow, 9).Value = conListBox.Value Then
              conComboBox_Discipline = PIMS_FLOC.Cells(hjrow, 8).Value
              conComboBox_TypeID = PIMS_FLOC.Cells(hjrow, 7).Value
              conComboBox_Scope = PIMS_FLOC.Cells(hjrow, 14).Value
              conComboBox_JobCard = PIMS_FLOC.Cells(hjrow, 22).Value
              PIMS_FLOC.Cells(hjrow, 11).Value = "Stor fed kat"
              GoTo hjEndconListBox_Click
            Else
            hjrow = hjrow + 1
            End If
        Next
Avatar billede friiiiis Novice
30. juli 2014 - 14:07 #1
har du løst det?? ellers kan jeg godt kigge på det?

Hvorfor bruger du ikke Exit for i din FOR løkke?
Avatar billede HansJorgenJK Nybegynder
14. oktober 2014 - 10:38 #2
LUKKET