Avatar billede medions Nybegynder
23. juli 2014 - 12:45 Der er 6 kommentarer

Hente data ud af SATA disk som har været i RAID1

Hej,

Min RAID controller i min QNAP NAS server er stået af, og jeg har derfor købt en ny NAS server (denne gang en Synology).

Nu står jeg så over for at skulle kopiere dataen fra en af mine diske ned på den nye NAS, og har derfor købt en SATA til USB adapter (http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp)

Men når jeg kobler den til kan jeg ikke se min disk under Disk Management - men kobler jeg en helt ny SATA harddisk på vises den fint.

Jeg har kørt diskene fra min gamle NAS i RAID1 - har det noget at sige? og i så fald, hvordan får jeg hentet min data ud igen?
Avatar billede chalde Seniormester
23. juli 2014 - 12:55 #1
Avatar billede medions Nybegynder
23. juli 2014 - 13:06 #2
Hej Chalde,

Problemet er jeg ikke kan se disken overhovedet - så den bliver ikke "mountet" i mit windows?
23. juli 2014 - 14:58 #3
Kan du se den under disk manager?
https://www.google.dk/search?q=windows+disk+manager
Avatar billede medions Nybegynder
23. juli 2014 - 15:05 #4
TheBlackKnight> Nej desværre, det er det som er problemet
23. juli 2014 - 15:12 #5
Kan du se den i BIOS?

Hvis ikke, så dur disken enten ikke eller den er ikke korrekt koblet til.

Har du mulighed for at tilslutte den direkte til bundkortet?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2014 - 20:09 #6
Hirens boot cd, hvor mini Xp ligger på kunne man prøve for at se om den kan se disken. Det er jo ikke et Windows baseret system, så den kunne måske se disken.
http://www.eksperten.dk/guide/1463