Avatar billede mipe11af Nybegynder
23. juli 2014 - 13:01 Der er 2 kommentarer

Hente data fra er unikt ID

Hej,

Jeg har et excel-ark, som henter data fra en database automatisk. I det excel-ark, har hver person et unikt ID, og der er en masse data på hver person. Jeg har brug for, at lave et nyt excel-ark, hvor man ved at indtaste dette ID, kan hente noget bestemt data på en person fra det andet excel-ark, som er linket til databasen.

Eksempel: Ved i det nye excel-ark at indtaste 12345, som svarer til Hans, skal Hans' data fra kolonne A, C og F hentes ind i nogle rækker i det nye excel-ark.

Nogle der ved hvordan, om man kan bruge VBA? Skriv gerne hvis det skal uddybes.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2014 - 13:14 #1
VBA kan anvendes
Og velkommen til Eksperten..
Avatar billede kjulius Novice
25. juli 2014 - 18:11 #2
Du refererer både til Excel og en database. Så vidt jeg kan se, er det primært noget VBA der skal udføres i dit Excel ark (det er en handling her, der skal udløse en reaktion).

Så det er nok begrænset, hvad det egentlig har med databasen at gøre (selvom opgaven skulle indeholde et SQL opslag i f.eks. en Access database). Jeg vil anbefale, at du flytter spørgsmålet til Excel gruppen.