Avatar billede kpfoto Nybegynder
23. juli 2014 - 14:08 Der er 6 kommentarer

QuarkXPress

kan ikke åbne mine QuarkXPress 6 dok. siden jeg har skiftet til nyt styre system (Windows 8 Dk 64Bit) har så ikke kunne installerer QuarkXPress 6 men har prøver 8-9-10 men de vil helle ikke åbne, (nogle enkle gamle QuarkXPress 6 dok. vil de så godt åbne)

Advarsel der kommer når jeg prøver at åbne
( I/O-fejl ved førsøg på læsning/skrivning på disken.(-36) )
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
24. juli 2014 - 10:06 #1
Denne fejlmelding kommer, når QuarkXPress forsøger at åbne et beskadiget dokument.
QuarkXPress har alle dage været lidt hysterisk på dette punkt. Jeg har før i tiden haft held med at kopiere det "beskadigede" dokument til en anden disk og åbne det herfra.
Hvis det ikke virker, kan du prøve at sende et par af de genstridige dokumenter til fr@finnrasmus.dk og jeg kan prøve at åbne dem med min version 6.52 - så får vi svar på, om de virkelig er korrupte.
Fejlen er også set, når man prøver at åbne et dokument fra en version, som har brugt en extension, som ikke er installeret på den anden PC. Især Enhange Preview har givet problemer, men den bruges jo ikke længere i version 6.
Venlig hilsen
Avatar billede kpfoto Nybegynder
27. juli 2014 - 12:11 #2
Tak finn.

sender lige en QuarkXPress 6 dok. på din mail, det er layout til en kuvert, måske der mangler billedfiler der til, man bare den kan åbnes..
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. juli 2014 - 19:25 #3
Min version 6.52 kan heller ikke åbne den. Den prøver i lang tid, før jeg får denne fejlmelding (på engelsk): Der er opstået et problem med QuarkXPress og programmet vil blive lukket.
Det tyder på, at filen er beskadiget.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. juli 2014 - 20:45 #4
Måske er dine dokumenter alligevel intakte.
Min QuarkXPress konflikter åbenbart med Windows7 32-bit.
Det opdager jeg først nu, hvor jeg opretter et simpelt dokument med et par tekstlinjer. Jeg gemmer som version 6.0 og når jeg genåbner dokumentet, skriver den: Dette projekt kræver mindre reparationer. Derefter åbner den.
Når jeg prøver at gemme dokumentet som version 5.0 får jeg samme fejlmelding som nævnt i #3
Mine gamle QuarkXPress 4.1 dokumenter åbner problemfrit i version 6.52
Jeg opdager det først nu, fordi jeg kun har brugt det til at åbne gamle 4.1 dokumenter. Jeg bruger Adobe InDesign til nye opgaver. Installeret på Windows XP var der ingen problemer med de to versioner.
Jeg forstår så ikke, hvorfor version 8-9-10 ikke kan åbne dem.
Jeg prøver lidt senere at installere version 6 på en gammel XP installation. Så prøver jeg at åbne dit dokument herfra og melder tilbage.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. juli 2014 - 10:42 #5
Jeg har installeret version 6.1 på Windows XP.
Her er der ikke problemer med at åbne egne dokumenter, heller ikke når de er gemt som version 5.
Den kan stadig ikke åbne dit dokument.
Jeg ved endnu ikke, om min interne konflikt med egne dokumenter skyldes Windows7 eller at jeg har undladt opgradering til 6.52
Jeg har sendt et par eksempler på mail. Hvis du kan åbne dem problemfrit, kan det tyde på, at dit dokument er beskadiget.
Avatar billede kpfoto Nybegynder
28. juli 2014 - 12:47 #6
Dem du sendte til mig kan jeg godt åbne ( Quark 9 )...
men tror det er fordi jeg har kørt XP pro. i flere år. og nu er der bare nogle enkle dok. jeg ikke kan åbne, du skal ikke bruge mere tid på det, prøver at installerer xp.pro. på min bærbar, så får vi se..