23. juli 2014 - 14:23Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Nem måde at sortere overskrifter?
Jeg har et udtræk som laves hyppigt fra et lønsystem. Hver medarbejder der arbejder med dette system kan have deres egen opsætning i kolonner. Overskifterne er ens på hver kolonne, men hos en står det som kolonne B mens hos en anden er det kolonne F og de kan iøvrigt også fravælge kolonner hvis de ønsker. Altså hos medarbejder A er det: Lønnummer-fornavn-efternavn-stillingsbetegnelse-adresse-postnr-postby etc etc Hos medarbejder B: Efternavn-Fornavn-Stillingsbetegnelse-lønnummer-postby-postnr-adresse etc etc
Da jeg ikke kan overbevise dem om det hensigtsmæssige i at have ens opsætning skal jeg finde en god måde at sikre at det udtræk de laver sættes ens ind i en Excelskabelon til opgørelse af medarbejderne.
1. Jeg reklamerer ikke for tamigo.dk, men det virker fint.
2. Hvis det SKAL være Excel, ville jeg lave inputboxe i vba med validering, så der fx kun kan skrives bogstaver i navne-felt, og cifre i lønnr.felt, osv.
3. Ikke alt det pusle-nusle, overbevis dem ikke, bare sig, at hvis de vil arbejde i firmaet, og endda have løn for det, så følger de din instruks, punktum !
Eensretning ja. Der er fire medarbejdere som kan trække ud, men i praksis er det kun tre af dem som kunne tænkes at arbejde med det. Hvis bare jeg definerer et faneblad til opslag, og angiver at lønnummer skal have 1, fornavn 2 osv. Så skulle jeg reelt set blot sortere på tværs af kolonner, men det kan man vel ikke?
Jeg overvejede noget med en VBA og noget match så jeg ved i hvilken kolonne nr der står "efternavn", men der er op til 55 kolonner, så med min begrænsede kunnen bliver det en laaaang vba. Det skal dog være Excel, men kan godt være der ikke er en smart løsning.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.