Avatar billede John_Rixen Nybegynder
23. juli 2014 - 14:49 Der er 2 kommentarer

Hvordan laver man en Cookie (Varekurv)?

Jeg skal lave en varekurv i en cookie.

Har ledt og ledt og også fundet spørgsmål, men svarene var døde links eller til noget meget omfattende, hvor det var svært at gennemskue hvad der var den grundlæggende Cookie-oprettelse.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man:

- Opretter en cookie
- Tilføjer/sletter i en cookie
- Sletter/tømmer en cookie

Og så er der noget med array.

Hvis jeg kunne få en til at vise mig med et simpelt eksempel - en side, hvor der optræder 2 varer på (med varenummer og der kan indtastes antal) og en knap ved hver, hvor der står "tilføj" - nedenunder indholdet i varekurven (cookien, som jo er tom, men opdateres, hver gang der tilføjes. Lidt som følger:
______________________________________________________

  Varenummer  Antal
      1        [ ]      [Tilføj]
      2        [ ]      [Tilføj]

Din varekurv er tom

________________________________________________________

Når der så er klikket på begge tilføj, så skulle den gerne se ud som følger:
______________________________________________________

  Varenummer  Antal
      1        [ ]      [Tilføj]
      2        [ ]      [Tilføj]

Din varekurv har følgende indhold:

  Varenummer  Antal
      1        10      [+1] [Slet]
      2        10      [+1] [Slet]

[Nulstil varekurv]
________________________________________________________

Hvis jeg kunne se koden til ovenstående (eller nogen kender et sigende kort eksempel), så ville jeg blive meget glad - at flette det sammen med databaseopslag og senere putte det i databasen, det skal jeg nok finde ud af - det er forståelsen omkring cookies der mangler og jeg har brug for et meget simpelt eksempel - kan ikke vurdere om spørgsmålet er let eller svært (jeg har på fornemmelsen at der er tale om 20-25 linjers kode, men kan ikke gennemskue det) - sætter det til 200 point, så må du sige til, hvis ikke du syntes det er rimeligt.
Avatar billede John_Rixen Nybegynder
23. juli 2014 - 14:50 #1
Ja - kan se at den så har rykket lidt i opstillingen under Varenummer og antal, men håber eksemplet er forståeligt ;-)
Avatar billede at_dk Nybegynder
31. august 2014 - 18:33 #2
Tænker du har fundet en løsning, ellers prøv at se på eksemplerne her:

http://www.w3schools.com/asp/coll_cookies_response.asp

;-)

/A