Avatar billede dronningen Novice
23. juli 2014 - 18:03 Der er 7 kommentarer

Dokumenter, der skal udprintes, omformes til XPS filer

Windows 7 Pro
Browser: firefox
Jeg prøver at printe ganske almindelige Word dokumenter, men de omdannes til xps og vil lægges på bibliotek.
Hvad i alverden er det?
Jeg kan slet ikke printe! Jo, dysekontrol og kopier, men ikke dokumenter.

Det er sket efter, at computeren tilsyneladende brændte sammen. Modemmet lyste rødt, bare jeg satte computeren til elnettet. Det viste sig, at det var en fejl fra Yousee. Det kan de ikke rigtig indrømme, men da jeg kom hjem fra biblioteket, var det ordnet og iNGEN ved, hvordan det gik til---Tsk! Tsk!

Efter de 14 dage, hvor computeren har været #gået ned" og ikke har været koblet til, sker der flere sære ting... Blandt andet kan visse tegn og store bogstaver nu ikke kan skrives:
Stort i,k,q,r,y,æ og udråb,gåseøjne,højrevendt parentes, lighedstegn,apostrof,samt småtegnene i højre side af bogstavtastaturet.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende?

Har alle de her ting noget at gøre med firefox? Jeg synes hele tiden, den har været underlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2014 - 21:46 #1
Hvordan brændte den sammen. Har den fået lynskade eller hvad er der sket?
Avatar billede dronningen Novice
23. juli 2014 - 23:13 #2
Den brændte slet ikke sammen. Funktionsstoppet og det rødt lysende modem skyldtes en fejl fra yousee. De havde koblet mig fra, viste det sig. Jeg opdagede det, fordi der skete det samme, da jeg koblede naboens laptop på, - og den er der ikke noget ivejen med.
Nu er det rettet. Nu skal jeg bare have printeren og tastaturet til at fungere igen.
En nabo menter, at jeg skal trække stikkene ud og sætte dem i igen, men tastatur og mus er jo trådløse. Gad vidst, om jeg skal genindlæse tastaturet igen, ligesom printeren?
Er der nogle andre, der har oplevet det samme show med softwaren på grund af et afbrud?
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. juli 2014 - 07:22 #3
Har du sat din printer til standardprinter ?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2014 - 08:38 #4
Enig i #3.
Har du tjekket batterierne på tastaturet. Er problemet kun på browseren Firefox? Nulstille firefox:
https://support.mozilla.org/da/kb/nulstilling-af-firefox
Avatar billede dronningen Novice
24. juli 2014 - 08:45 #5
Jeg kigger på  det senere. Skal forberede mig til møde lige nu. Denneher gamle laptop lider meget under den ustabile explorer, som får chrome til at fryse. Buggers! Jeg vender tilbage senere.
Avatar billede dronningen Novice
25. juli 2014 - 19:19 #6
Labtop: Windows XP Home. 1,7 Gb processor OG 512 mb RAM.

Nu har jeg skiftet flere gamle beskyttelsessystemer ud, opdateret windows og indlæst Avast. Nu opererer den en del nemmere, - men hvorfor, hvorfor åbner chrome 7 sider? I læste rigtigt! SYV!
Jeg har hørt, at Chrome ÆDER ressourcer som en unge kan æde slik. Ville det hjælpe at tage en Firefox ind?
Den her pc kan nærmest ikke trække Facebook, fordi den virtuelle hukommelse er for lille.Den har i det hele taget ikke så stærke ressourcer længere.
Hvad ville I vælge, hvis I havde sådan en lille gammel labtop til rådighed i en periode?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2014 - 08:33 #7
Hvis du skal have den maskine til at fungere bare nogenlunde med Windows 7 skal du fordoble din ram mængde.
Jeg vil tro at bare dit system kører stort set uden programmer (idle), så er din ram mængde brugt, og så skal harddisken bruges som ram lige så snart du skal foretage dig noget, og det er den ikke god til.
Er der ikke mulighed for at opgradere på ram, havde mit valg været et andet system. Og det er Linux Mint 17 32 bit.
Hvis du er bundet til systemet, så kør CCleaner:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Og reset Crome:
https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=en