Avatar billede annam Seniormester
24. juli 2014 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fjernelse af XML Core Services 4. x

Hej

Secunia siger jeg har en trussel i form af end-of-life programmet:
XML Core Services 4. x

Men den findes ikke på listen af programmer, der stadig er installeret
i min Windows 7.

Hvordan slipper jeg af programmet ?

bedste hilsner fra Anna
24. juli 2014 - 11:57 #1
Avatar billede annam Seniormester
24. juli 2014 - 13:03 #2
Tak for linket, jeg har ikke teknisk viden nok til at forstå hele problematikken.

Er det en risiko at ha MSXML liggende død på min pc ??

Secunia siger jo den er en sårbarhed ?
24. juli 2014 - 13:10 #3
"MSXML4 was shipped as an independent, downloadable SDK targeted at Independent Software Vendors and third parties"

Hvilket vil sige at du har et eller andet ældre software installeret som anvender den gamle udgave af MSXML.

Opdater eller fjern dette program og advarslen af Secunia skulle gå væk.
Avatar billede annam Seniormester
24. juli 2014 - 13:42 #4
nu har jeg fjernet alt hvad der kom frem ved en søgning på msxml
på pcen og det har desværre ikke hjulpet.

Aner ikke hvilket software der kan tænkes at benytte msxml.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2014 - 16:34 #5
Du er ikke alene.En ny version af MSXML skulle fjerne de gamle.
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/88022/
Avatar billede annam Seniormester
14. august 2014 - 11:52 #7
Mange tak for links, Pixxel, jeg har tygget mig igennem det hele
og mange af tingene havde jeg forsøgt forud, men har stadig det hulens problem iflg Secunia.
Har jo læst på Seunias hj.side at de bare meddeler hvad Microsoft meddeler.

Er secunia værd at have fuld tillid til ?

og er den nye gratis version af malwarebytes Anti-malware ok +

mvh Anna
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2014 - 08:20 #8
Er secunia værd at have fuld tillid til

Både og ... selve programmet er et godt dansk program, men det kan fejle. Har du prøvet at scanne igen med Secunia PSI, måske løser det problemet.

og er den nye gratis version af malwarebytes Anti-malware ok

Det er noget af det bedste der findes.
Avatar billede annam Seniormester
18. august 2014 - 12:45 #9
Tak for svar, pixxel, jeg tror jeg beholder Seunia.

Har kørt den utallige gange og den vedblev at vise
trusslen fra MSXML4.

Så jeg tog chancen og gik i stifinder(formoder jeg) og fjernede
det døde bæst.
Nu melder Secunia at den er væk !

Håber så ikke den var vital for noget jeg stadig bruger.

Det glæder mig du siger god for den nye gratis version af malwarebytes Anti-malware, jeg synes nemlig den er lidt hurtigt færdig ift den gamle version. tænkte så at den måske var mindre grundig i ny skikkelse.

hvordan er det lige jeg giver dig point ?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 17:13 #10
Jeg lægger et svar ;-)