Avatar billede kim1a Ekspert
24. juli 2014 - 11:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indirekte formel simpel hjælp

Følgende formel:
=INDIRECT("=SUM(BK"&ROW(BY7)&":"&$BY$6&ROW(BY7)&")")
Giver en fejl

I BY6 står der "BP" (uden anførselsteng)

Det jeg forsøger at få formlen til at skrive er:
=sum(BK7:BP7)

og dermed summere tallene, men den vil ikke. Hvad overser jeg i min indirekte formel?
Avatar billede bak Seniormester
24. juli 2014 - 12:27 #1
=SUM(INDIRECT("BP" & ROW(BY7)):INDIRECT(BY6 & ROW(BY7)))
Avatar billede bak Seniormester
24. juli 2014 - 12:30 #2
Som du kan se skal det vendes om således at indirect funktionerne er inde i sum funktionen.
Avatar billede kim1a Ekspert
24. juli 2014 - 12:32 #3
Næ - det virker heller ikke. Er det måden jeg skriver BP i celle BY6 på?
Avatar billede kim1a Ekspert
24. juli 2014 - 12:33 #4
Denne virker ikke engang:
=INDIRECT("BK"&ROW(BK7))

Den skulle jo blot give mig hvad end der står i BK7
Avatar billede bak Seniormester
24. juli 2014 - 12:40 #5
hvis ikke den sidste virker er der noget galt med din excel. Check lige at der står noget i BY7
Avatar billede bak Seniormester
24. juli 2014 - 12:43 #6
mente BK7
Avatar billede kim1a Ekspert
24. juli 2014 - 12:58 #7
Der står helt fladt 38 som værdi - hvis jeg markerer to celler kan den sagtens ligge 38 sammen med noget.

Hvis jeg skriver =indirect("bk7") kan den sagtens forstå det.
Avatar billede kim1a Ekspert
24. juli 2014 - 13:24 #8
Nå det hjalp at flytte over i nyt dokument. Mystisk hvad der var galt.
Skemaet var også begyndt at skrive den ikke kunne opdatere alle links, selvom de links som var synlige alle opdaterede fint.