Avatar billede eurositi Ekspert
24. juli 2014 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vurdér disse to Gamer-PC'ers ydelser

Jeg står over for at skulle investere i en ny stationær "spillemaskine" til hjemmet, som helst ikke skal hakke i det eller lyde som et jetmotor før take-off, når jeg skruer lidt op for indstillingerne i Skyrim, Dragon Age 3 eller andre mesterværker.

Jeg har lige nu kig på følgende to muligheder i 7.000 kroners klassen:

1) Xtreme Pro (TopData) til 6.999
http://topdata.dk/product.asp?product=9654

2) Acer (ElGiganten) til 7.999
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-computer/ACDTSQYEQ042/acer-predator-g3-605-stationar-computer

GPU'en i Xtreme Pro'en ser rigtig fint ud i de benchmark-tests, jeg har set, men derudover er jeg lidt usikker på, hvilke andre faktorer, som er vigtige?
- Hvilke RAM-typer er bedst?
- Hvor meget betyder det i gaming-sammenhæng, om man kører på SSD ift. RAID eller traditionel SATA?
- Er køling ikke primært noget, som er et problem for laptops frem for stationære?

Andre forslag til Gamer-PC modtages også gerne. Jeg har ikke lagt mig fast på noget.
Avatar billede navoan Nybegynder
24. juli 2014 - 15:40 #1
Tag den fra TopData.
Den er billigere og har bedre processor og grafikkort :)

Men der kommer nye grafik kort til November mener jeg det er, så du kan spare penge og få endnu mere for dine penge hvis du altså kan vente.
Avatar billede Widefelix Novice
24. juli 2014 - 16:29 #2
Vil også sige den fra topdata, det er Nvidias 800 serie du taler om ikke? Har hørt noget med de kommer til at tage mindre strøm hvilket er en god mulighed for sli uden at bruge 1000w psu :)
Avatar billede navoan Nybegynder
25. juli 2014 - 15:02 #3
Jo det er Nvidias 800 serie.

Du vil blive glad for at vente.. tro mig :)
Avatar billede eurositi Ekspert
25. juli 2014 - 15:53 #4
Tak for orienteringen. Den nuværende stationære samt GPU'en (GTX 320) har (for) mange år på bagen og kan reelt ikke trække Skyrim, og Dragon Age 3 *skal* naturligvis kunne spilles, når det udkommer til efteråret.

Jeg kan alt i alt konkludere, at jeg godt kan investere i TopDatas model, men at jeg under ingen omstændigheder bør investere i et splinternyt grafikkort lige nu. I så fald vil jeg nøjes med noget ret billigt.

Er der i øvrigt nogen, der har viden om de forskellige RAM typer ift. performance?

Hvad kan man forvente af "Kingston HyperX Beast" DDR3 RAM frem for "almindelig" DDR3 RAM? Noget tyder på, at man kan få problemer med køling, hvis man køber det særskilt.
Avatar billede Widefelix Novice
26. juli 2014 - 09:29 #5
Du skal kigge på 2 ting når det angår ram, 1 du skal kigge på cl-x tallene jo lavere jo hurtigere ram, 2 kig på mhz jo højere jo bedre, bare vær sikker på dit bundkort kan klare det, der er også det der hedder pc-xxxx vil tro det er jo højere jo bedre men er ikke sikker, vil ikke personligt anbefale dem du har fundet frem, men istedet nogle Corsair Vengeance ram