Avatar billede tetrahym Nybegynder
25. juli 2014 - 08:31 Der er 4 kommentarer

Hvad har jeg behov for?

Hej med jer.
Min gamle Jensen trådløse router kan tilsyneladende ikke følger med når ungerne streamer netflex og jeg samtidigt er på nettet. Så jeg skal have en ny, men er meget i tvivl om hvad jeg har brug for?
Jeg har internet igennem TDC, og de har leveret en router.
Så jeg har vel ikke brug for en trådløs router, men nærmere en switch - er det rigtig forstået?
Da den skal bruges til net+stream formoder jeg det vil være hensigtsmæssigt at købe en "dual" switch, ik?
Da jeg ikke har udstyr med AC, formoder jeg at det ikke giver mening at købe en med AC, ik?
Range er et klart issue da jeg pt ikke har trådløst i flere af rummene, kun adskilt af en mur. Nogle bud på hvilken switch der har den bedste range? eller skal jeg med det samme købe en pakkeløsning og få en slags rangebooster med i købet?
Modtager meget gerne forslag til hvad jeg skal købe :-) TAK.
25. juli 2014 - 10:53 #1
Jeg tror du har fået blandet tingene lidt sammen.

Router - en boks der fordeler trafik ind og ud af dit LAN (Local Area Network) til WAN (Wide Area Network - Internet).

Access Point - En boks der konvertere data pakkerne fra et medium (elektroner) til et andet (fotoner/radiosignal) - http://da.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_spektrum)

Switch - en boks der forbinder enheder på dit LAN via et netværkskabel.

De fleste SoHo routere en en AIO (All In One) løsning, som indeholder alle 3 bokse.

IEEE 802.11ac er den nyeste trådløse standard. Hvis man skal ud og investere i nyt udstyr, så vil det være dumt ikke at købe udstyr der understøtter den.

Ønsker du at udvide det trådløses netværks dækning eller at få flere kablede enheder tilsluttet?
Avatar billede tetrahym Nybegynder
25. juli 2014 - 15:09 #2
Tak for svar forklaring Blacknight, har købt denne :-), så må vi håbe den er god. Hilsen Tet: D-Link DIR-868L
Avatar billede tetrahym Nybegynder
25. juli 2014 - 15:10 #3
Læg et svar point tak
25. juli 2014 - 20:16 #4
Er du sikker på du har behov for en router, jeg antager du har tænkt dig at sætte den efter TDCs router?