Avatar billede nemlig Professor
25. juli 2014 - 08:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skifte standarddrev til programmer og dokumenter

Hejsa.
Jeg er i gang med en ny-installation af Windows 8.1, programmer og dokumenter.

Jeg har installeret Windows på drev C, men vil gerne, at programmer som standard installeres på drev E og dokumenter, musik, video, fotos installeres på drev F.

Tak om nogen vil bidrage med løsningsforslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 10:10 #1
Prøv at se om disse to links kan hjælpe dig
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/redirect-folder-new-location#1TC=windows-7
http://www.thewindowsclub.com/change-default-program-files-directory-windows

PS husk lige at tage backup af registreringen før du retter i den, så du kan gå tilbage.
Kan i øvrigt godt lide din måde at installere på. Bruger man Image som backup på styresystemet kan disse holdes i så lille en størrelse som muligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 10:14 #2
Installerer du office pakken, vil jeg dog anbefale du lægger den på C.
Jeg har hørt andet sted fra at man kunne få problemer med opdateringer til denne hvis man ændrer destinationen. Jeg har ikke selv prøvet andre destinationer for denne. Men som udgangspunkt, så installerer jeg altid programmer der jævnligt opdateres på C, og de andre på D drevet. På den måde får man disse rettelser med på image filerne når disse opdateres.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 10:26 #3
Hmm I Windows 7 og 8 skal du så gå i computer og åbne dokumenter mappen. Nu skulle der så folde sig to mapper op. Dokumenter og delte dokumenter. Højreklik på dokumenter og vælg egenskaber. Her skulle der være et punkt der hedder "flyt". Mener du skal gøre dette for alle undermapper. I Xp kunne man flytte hele brugermappen med det første link jeg lagde. Det kan du så ikke med Windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 10:36 #4
Glemte lige at sige, at når du har trykket på egenskaber, er der en fane øverst til højre der hedder placering. Når du trykker på denne får du muligheden for at flytte destinationen.
Hvis ikke du i samme moment kan oprette en ny mappe til dine dokumenter, skal du huske først at oprette den på den nye destination før du går ind og flytter så mappen kan "ses".
Avatar billede nemlig Professor
25. juli 2014 - 11:51 #5
Hejsa og tak for tippene.
Det funger nu.

Smid venligst et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juli 2014 - 12:00 #6
Velbekomme. Lægger svar her