Avatar billede Hazardjeffy Nybegynder
25. juli 2014 - 13:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Shader Model 3 mm.

Hej folkens

Jeg har for nylig formateret mit harddrive og geninstalleret Windows, men har efterfølgende haft problemer med meget.

Jeg installerede driverne fra min backup, ved hjælp af Double Driver, men da jeg så efterfølgende prøvede at downloade Smite, fik jeg en fejlbesked der sagde:

"Your video card does not support Shader Model 3. Smite will not function"

Det giver ingen mening at mit grafikkort ikke skulle kunne køre Smite, da jeg jo før har kunne spille det på samme kort.

Jeg prøvede også at spille Dota 2, men det crasher med det samme når jeg starter det, uden fejlbesked.

Jeg har så forsøgt at opdatere min grafik-driver gennem Geforce Eksperience. Men jeg får en simpel fejlbesked fra GeForce Eksperience, der sagde noget med "Driveren kunne ikke installeres".

Jeg spørger nu om hjælp før jeg gør noget andet, da jeg ikke har fundet en virkende løsning på google.

Venlig Hilsen
Johannes Tønder

Computerspecifikationer:

Windows 7: Ultimate
GeForce GTX 560
8GB Ram
AMD quadcore 360 processor
64-bit operativsystem
25. juli 2014 - 15:49 #1
Kan du se grafik driveren Double Driver har installeret under "Program and Features"?

Hvis ja, så prøv at afinstallere den og derefter anvend GeForce Experience til at installere den nye gfx driver.

Hvis ikke, så ville jeg geninstallere Windows igen, og denne gang skaffe de nyeste driver fra producenternes hjemmesider.
Avatar billede Hazardjeffy Nybegynder
25. juli 2014 - 16:31 #2
Jeg downloadede driveren manuelt, og det ser ud til at virke som det skal nu. Ellers tak for hjælpen!